Wednesday, May 25, 2011

Jejak Kasih



pepagi lg arini td mak dpt kabar dr adik, ada kenalan lama mak yg juga merupakan pakcik kepada isteri adik telah pergi menemui penciptanya...moga roh pak kancil ditempatkan dikalangan orang-orang beriman dan dicucuri rahmat...Aminnnnnnn

lepas melawat jenazah sempat mak gi jumpa dgn kwn2 lama yg merupakan jiran dia masa makayah menyewa di kampung tanjung kerayong suatu ketika dulu....sempat juga td mak ichan tunjukkan rumah yg mak penah sewa...umah tu dah jd umah batu...aku dilaharikan disitu tp waktu meninggalkan kampung tanjung kerayong ku baru 6thn...jd semua memori kat situ tak dpt nak diingat sgt....sempat juga jumpa mak yam, salah sorang yg pernah memandikan ku masih kecik2 dulu....terharu juga dpt jumpa makcik2 dua org tu...mak yam dah tak larat sgt...suatu ketika dulu makcik2 tu panggil aku si lembik...hehehe...sbbnya ku suka sgt jatuh dan ilang dlm semak2 kat tepi jalan....lagi satu mmg jd acara wajib ialah jatuh tanggan n pingsan....hehehe....nasib baik skrg ni umah mak dah tak bertangga...kalo idak risau gak hobi tu menjadi kegemaran spai sekarang.....

ikut mak mmg mcm taknak blk td...tp takkan nak duduk lelama sgt kat rumah org..tambahan semua pun dah tua2...mesti depa pun nak berehat, baring2....mlm ni td dpt lagi satu berita...satu2nya biras mak yg tinggal sedang sakit di hospital...esok satu lg mission menjejak kasih mesti akan terjadi....takper la sementara aku ada ni bole le bawak mak gi melawat...esok lusa blom tentu lg....jd supir pun jd supir la...esok lusa blom tentu dpt buat mcmtu..ntah siapa pulak yg akan dijemput utk kembali kepada penciptanya....mungkin ku sendiri akan pergi meninggalkan semuanya...jd sementara masih bernyawa dlm nak taknak ku akan cuba membuat aper yg termampu.....

sempat la amik gamba mak dgn mak ichan...td dgn mak yam tak ingat langsung...seperti biasa la perpisahan arini dibanjiri airmata, mak yam n mak ichan sempat pesan seandainya dgr kabar dia takder nnt datang la melawat....InsyaAllah kalo ku ada lagi di sini dan keadaan ku sendiri mengizinkan ku akan bawak mak.....






Monday, May 23, 2011

23 May 2011

begitu bnyk yg nak ku tulis...tp tak tau nak mula dr mana....dah lama sgt tak menulis kat sini dah hilang skill menulis yg aku ada...ada a few puisi2 baru dah ku siapkan...tp masih tak letak kat sini...tak tau kenapa aku masih blom mahu meletaknya disini....

puisi2 tu bnyk berkisar mengenai seseorang yg sudah hampir setahun aku kenali....dari awal perkenalan dia yg memulakan....yup! terjadi ditempat yg sama dimana suatu waktu dulu aku punyai seorang teman yg sgt memahami dan tempat aku berbincang bermacam2 perkara....

ya! seawal perkenalan sememangnya ku lihat dia seorang lelaki budiman...sehingga kini masih kekal begitu...bezanya dia dgn teman ku suatu waktu dulu...dia ku kenali rupa parasnya....sempat kami bertemu 2-3 kali dan bnyk juga yg kami kongsi dr cerita2 keluarga sehingga kisah peribadi....terutamanya dia....

ku hanya membuka semua kisah ku setelah hampir 5 bulan kami saling mengenali...setelah ku lihat arah perkenalan itu memungkinkan akan melibatkan hati dan perasaan...bukan kerna aku tidak dpt menerima dia....dia mmg segalanya terbaik dimata dan dihati...tp ku bimbang sekiranya semakin lama dibiarkan aku akan semakin sukar utk menyatakan kebenaran....makanya aku luahkan segalanya....kesudian dia menerima ku itu terletak ditangannya....seandainya dia menjauh juga aku tidak dpt berkata apa....

setelah segalanya terluah....ku lihat sedikit perubahan...tp yg nyata sehingga detik ini dia masih tetap menghubungi aku namun tidak lg kata2nya seperti suatu ketika dulu....aku redha dan pasrah..kerna aku cukup menyedari...mana mungkin seorang lelaki yg bujang walaupun berusia dr ku dan punyai kedudukan yg baik mahu menerima aku yg berstatus JANDA....dek kerna kesedaran itu ku meluahkan segalanya sebelum semuanya semakin sulit utk dilakukan....

yang nyata aku mmg menyenanginya...keramahan kemesraan dan sikap perihatinnya membuatkan aku sering berkongsi apa sajer...sehingga kini mmg ternyata dia tidak mengecewakan, cuma segala yg melibatkan hati dan perasaan sudah tertinggal dibelakang...

ku bahagia punya teman sepertinya....namun apa yg bakal terjadi dimasa depan masih jauh utk digapai....untuk mengubat rasa hati ku harus sedar yg enggang akan terbang bersama enggang, masa kan pipit sepertiku mampu bersaing.....





Friday, May 20, 2011

4 bulan lalu

lama betul saya tak menulis kat blog ni...keadaan dan masa tak mengizinkan...paling menenatkan line broadband yg mmg teramatlah teruknya....

4 bulan dah pun tamat..Alhamdulillah dapat gak aku habiskan satu sesi berlajar menjahit....InsyaAllah ada kelapangan dan andai diizinkan Tuhan, bulan July nnt ku bakal sambung lagi utk 6 bulan....buat masa ni keputusan yg ku ambil adalah nak menghabiskan tahun 2011 dengan belajar menjahit....disamping aku ambil tempahan jahitan dr sedara mara dan jiran tetangga....

inilah antara hasil dr belajar menjahit....









skrg ni ku tgh berusaha menyiapkan baju2 sendiri, mak, baju2 adik ipar n anak2 sedara...merekalah model2 ku yg terawal...sehingga arini ku dah menyiapkan dekat 10 pasang baju....satu kejayaan utk diriku.....yg pasti baju2 raya depa tahun ni ku yg buat...n ku akan buat baju melayu yg pertama...hehehe....satu kejayaan bagi ku yg jobless ni....moga menjahit dpt ku jadikan punca rezeki....Aminnnnnn