Monday, May 23, 2011

23 May 2011

begitu bnyk yg nak ku tulis...tp tak tau nak mula dr mana....dah lama sgt tak menulis kat sini dah hilang skill menulis yg aku ada...ada a few puisi2 baru dah ku siapkan...tp masih tak letak kat sini...tak tau kenapa aku masih blom mahu meletaknya disini....

puisi2 tu bnyk berkisar mengenai seseorang yg sudah hampir setahun aku kenali....dari awal perkenalan dia yg memulakan....yup! terjadi ditempat yg sama dimana suatu waktu dulu aku punyai seorang teman yg sgt memahami dan tempat aku berbincang bermacam2 perkara....

ya! seawal perkenalan sememangnya ku lihat dia seorang lelaki budiman...sehingga kini masih kekal begitu...bezanya dia dgn teman ku suatu waktu dulu...dia ku kenali rupa parasnya....sempat kami bertemu 2-3 kali dan bnyk juga yg kami kongsi dr cerita2 keluarga sehingga kisah peribadi....terutamanya dia....

ku hanya membuka semua kisah ku setelah hampir 5 bulan kami saling mengenali...setelah ku lihat arah perkenalan itu memungkinkan akan melibatkan hati dan perasaan...bukan kerna aku tidak dpt menerima dia....dia mmg segalanya terbaik dimata dan dihati...tp ku bimbang sekiranya semakin lama dibiarkan aku akan semakin sukar utk menyatakan kebenaran....makanya aku luahkan segalanya....kesudian dia menerima ku itu terletak ditangannya....seandainya dia menjauh juga aku tidak dpt berkata apa....

setelah segalanya terluah....ku lihat sedikit perubahan...tp yg nyata sehingga detik ini dia masih tetap menghubungi aku namun tidak lg kata2nya seperti suatu ketika dulu....aku redha dan pasrah..kerna aku cukup menyedari...mana mungkin seorang lelaki yg bujang walaupun berusia dr ku dan punyai kedudukan yg baik mahu menerima aku yg berstatus JANDA....dek kerna kesedaran itu ku meluahkan segalanya sebelum semuanya semakin sulit utk dilakukan....

yang nyata aku mmg menyenanginya...keramahan kemesraan dan sikap perihatinnya membuatkan aku sering berkongsi apa sajer...sehingga kini mmg ternyata dia tidak mengecewakan, cuma segala yg melibatkan hati dan perasaan sudah tertinggal dibelakang...

ku bahagia punya teman sepertinya....namun apa yg bakal terjadi dimasa depan masih jauh utk digapai....untuk mengubat rasa hati ku harus sedar yg enggang akan terbang bersama enggang, masa kan pipit sepertiku mampu bersaing.....





No comments: