Wednesday, August 31, 2011

Aidil Fitri 2011

kemeriahannya tak berapa nak dirasa...aku pun tak tau kenapa...yg aku tahu kesibukkan ku spai menjelangkan fajar Aidil Fitri sgt2lah memenatkan....

tahun ni pertama kalinya aku ambil tempahan menjahit...tp tak bnyk...walau tak bnyk and dgn kelas jahitan yg masih berjalan buat masa aku tak ada utk berehat...sepanjang ramadhan aku cuma akan tidur 3-4 jam sehari...teramat memenatkan...dan kepenatan ku itu menjadi2 bila terlalu bnyk mulut2 yg bercakap mcm2....paling menyakitkan mereka yg mengomen jahitanku...bukan aku tak bole menerima teguran/komen2 pada hasil jahitanku...tp agak2 la nak komen...kalo bayar sepsang baju tu 200-300rm takper lg..ni takat upah jahit free, tak perlulah nak komen ala2 butik 5-6 star yg jahit...pensyarah fesyenku pun tak komen yg seumpama itu....walau pahit ku telan jua namun dlm hati masih tetap terasa and kepenatan bersengkang mata menjahit tu makin memenatkan....

itu semua pengalaman ramadhan n syawal tahun ni...dlm sedar tak sedar aku terasa mahu menyambut aidil fitri ditahun akan datang sendirian...ke mana hala tuju ku blom ku pastikan and yg nyata ku rasa seperti mahu merayakan aidil fitri tahun hadapan jauh di tempat lain bukan lg di sini....hmmmmm....

semoga cahaya aidil fitri kali ni akan menyinari hari2 ku yg mendatang sekalipun pengalaman dan segala mcm perasaan yg ada ini mungkin terlalu sukar utk dihapuskan....semoga sinaran suci aidil fitri akan merubah rasa ini dipenghujungnya kelak....Aminnnnn...

selamat hari raya aidil fitri buat semua....



No comments: