Thursday, December 06, 2007

aku ke yg cerewet...?

ntahlah bila sesekali pk rasanya mcm saya ni jer yg cerewet sgt...tp bila pk2 lagi rasanya setiap wanita tu mesti menjaga segala2nya yg berkaitan diri sendiri...

bukan nak kata saya mmg bagus dlm semua hal...cuma kalo diingat2kan mmg wanita kena menjaga semuanya bukan sajer utk suami tp utk diri sendiri...rasa mcm pelik pulak bila tgk budak2 muda skrg ni mcm tak menitik beratkan penjagaan diri...terutama bila dah mendirikan rumahtangga...


kepelikkan saya ni menjadi2 bila ader seorang kawan yg sehingga ini masih tidak pasti dgn saiz pakaian dalam diri sendiri...mmg rasa mcm pelik sgt2 sbb dia sendiri pun sudah punyai suami dan anak2...dlm usia yg menjangkau ke penghujung 20an mmg pelik bila dia masih tidak pasti dgn saiz yg dia sendiri pakai...lagi jd pelik sbb sblom ni mcmana dia membeli pakaian dlm dia sendiri...sbb dia tak tau saiz yg dia pakai selama ni...


lagi satu yg buat saya rasa hairan ialah dia langsung tak mementingkan atau mungkin ambil ringan mengenai pakaian dlm dia...mcmana buleh dia tak ingat bila kali terakhir dia membeli pakaian dlm yg baru...hairan sungguh ader org yg mcm tu...maknanya tu pada saya mmg dah terlalu lama la tu...hmmm...


saya hairan sbb dia punya suami...tak semestinya perkara tu semua kena tolak tepi bila dah ader suami...pada saya dgn ader suamilah kita kena lebih menitik beratkan semua tu...kalo yg sendiri kita abaikan pasti milik suami juga akan terabai...hmmm...hairan pulak saya...


bukan juga bermaksud pakaian itu tidak terlihat dek org lain ia mesti diabaikan...seharusnya ia lebih perlu diambil berat kerana itulah pakaian yg paling hampir dgn badan dan melindungi bahagian2 sensitif badan wanita...keselesaan dan kesempurnaan pakaian dlm tersebut mestilah dijaga...tp ntah la, saya ajer kot yg terlalu cerewet bab2 itu...susah juga ya jd saya ni...hmmm...





No comments: