Sunday, May 11, 2008

jangan disalahertikan....

hari ini aku diajukan dgn persoalan kehidupan ku yg kelihatan agak mewah dimata mereka...sesungguhnya aku tidak pernah meminta2 utk dipergunakan dlm menjalani kehidupanku ini...segalanya dr hasil usahaku selama ini...telah lama aku juga sebenarnya melalui kepayahan dlm kehidupan...tp dek kerana aku mampu melindungkan semuanya maka ia tidak kelihatan di mata mereka...

aku tak mampu menepis segala apa yg terlintas difikiran mereka yg tidak mengenaliku...biarlah apa yg mahu mereka tafsirkan...yg pastinya aku tidak melakukan sesuatu yg diluar batasan aku sebagai seorang wanita melayu dan aku masih tahu membezakan halal dan haramnya sesuatu dlm kehidupan...

tak ku nafikan selama ini mmg ramai yg sering tertanya dgn gaya kehidupanku ini...sebenarnya aku tidak semewah mana...aku sekadar memiliki apa yg aku hajati dan aku berusaha mendapatkannya dgn segala usahaku...mmg ini satu sikapku...malahan saudara sedarah daging dgnku juga tidak pernah dpt menjangka kemewahan aku ini ditahap mana...mereka sentiasa mendapat apa yg mereka mintak drku...aku akan membantu semampuku...

yg aku pasti...setiap usaha yg penuh dgn keikhlasan dan mendapat keberkatan walau sedikit manapun pasti akan mencukupi utk aku menjalani kehidupan ini...



No comments: