Friday, May 07, 2010

25 yrs....


after 25thn....akhirnya ku dapat bersembang dengan kwn lama masa sekolah rendah...walaupun kami sekampung tp tak pernah berjumpa sejak memasing naik sekolah menengah...sll dengan cerita pasal dia dr adik n abg...maklumlah ku ini wanita...kalo blk kg pun duduk dalam rumah jer tak berjalan sana sini....jd kwn2 mmg susahlah nak jumpa...pulak2 ku ini bukankah puteri lilin makanya mmg tkt cair kalo dok keluar ke sana sini....hehehehe...

seronok smlm dpt berbual dgn MIM walaupun hanya di FB chat....mmg tak dinafikan FB ni dpt menemukan dgn kenalan dan sedara mara....sejak di FB aku dpt bertemu kebnyakkan kwn2 lama masa sekolah menengah dan rendah....cumanya satu kelemahanku ini dr dulu spai skrg ni...aku mmg kurang mengenali org...melainkan org itu benar2 rapat dgn ku....mcm kwn2 sekolah tu ramai yg rupanya aku dah tak dpt nak cam...terharu aku bila rupa ku ini mmg mereka tak pernah lupakan....kadang malu nak tanya nama derang...tp aku tanya gak sbb tgk gamba tu mmg totally berubah....lg mengharukan bila tgk memasing dah punya anak...paling kagum ku lihat Idoh ada 7 anak....huhuhu....tak dpt nak ku bayangkan kalo aku punya anak seramai itu....

bnyk juga kisah kehidupan hari ini aku bualkan dgn MIM....dia pun cerita kisah kehidupan dia...ada satu yg kami sama laluinya....sama-sama kami jdkan kisah silam itu satu pengalaman....sejak bertemunya ramai kwn2 lama aku dah pasang angan2 raya tahun ni nak buat rumah terbuka dan ajak semua kenalan lama dan baru termasuk juga dgn DK....perancangan ni dah ku utarakan pada abg...dia sokong aku...InsyaAllah sekiranya rumah mak siap menjelang raya (rasanya siap sbb skrg pun sedang dlm pembinaan) mmg akan ku jdkan kenyataan....kena sediakan rancangan lengkap utk rumah terbuka kali ni....kalo bole ku nak semua kenalan datang serentak...tp maklum saja la derang dah berkeluarga...mesti takkan dapt menepati waktu....

ada juga kabar dr kwn yg sudah menetap di kampung n buka perniagaan sendiri....aku juga dalam perancangan utk berkerja sendiri...tp aku tak akan blk dan buat di kg...bak kata MIM mlm td...nnt semua org2 tua kg dok berkampung lak dekat kedai aku...baru haru n sudahnya nnt aku terpaksa tutup biz sbb makcik2 kampung menyalahtafsirkan tujuan aku berniaga....cara pemikiran masyarakat kg dah mcmtu...bkn kg aku jer malahan kat sini pun kadang2 aku sakit dgn mentaliti staff2 ni...kalo aku ckp susah otak sempit nnt derang kata aku berlagak sbb datang dr bandar besar n saja buat2 bijak...

ada juga yg mengelikan hatiku smlm bila MIM masih sempat dlm guruannya kata aku ini 'jelita'...hehehe....aku dah tua...kejelitaan hanya sementara....mungkin sbb aku masih tiada ganti sbb itu MIM ckp mcmtu...pada aku kejelitaan bkn tiket utk aku dptkan apa saja....terutama pasangan hidup.












No comments: