Monday, June 28, 2010

Alhamdulillah....



Alhamdulillah lately suasana kat ofis rasanya semakin menenangkan....almost pergerakkan office terutama bab project perumahan dapat aku sempurnakan dengan baik...communication dengan all the consultants pun semakin baik...some of the consultant mmg kalo aku kol skrg ni menjawab dgn baik dan leh pakat2 lg taknak buat meeting....

syukur rasanya bila penerimaan ds semakin baik tak mcm memula dulu dia suka marah2....kebanyakkan urusan project dia dah tak berapa nak control mcm memula aku handle project dulu....nampaknya mcm perlahan2 ds dah mula nak suruh aku sama2 handle admin....takat ni aku buat bila sesuatu tu dpt instruction daripada ds....bila ds takder aku lepaskan kerja2 tu pada orang yg lebih awal buat...bukan sbb aku malas tp sbb aku taknak sekali lg aku diserang disbbkan rasa tak puasati....satu aku belajar kat WG ialah, mereka yg senior perasan mereka bagus...walaupun sistem kerja derang lintang pukang....aku malas nak ckp sbbnya nnt aku di kata buat2 bijak...aku juga bukan nak bangga, aku pernah bekerja disyarikat yg lebih besar and syarikat yg ada ISO...sistem yg diiktiraf dunia...jd rasanya pengalaman yg aku ada ni kalau nak dicurahkan teramatlah bnyknya...cuma satu juga yg aku rasa susah nak diterima dek diri aku ni ialah attitude staff2 ni....mudah naik tocang bila peraturan tak terlalu diketatkan...ambik mudah pada apa yg org arahkan....skrg ni aku masih blom nak bebetul straight...kalo aku dah bertegas nnt barulah derang bebetul kenal aku...gurau aku bergurau...tp kalo salah ttp juga salah...

hari ni pertama kalinya aku masuk meeting pasal hotel dgn Ds....sblom ni dgn Sc ajer...skrg Sc sibuk dishanghai jd 100% aku dibawah DS...meeting yg mmg tak ku sangka2....lg yg tak disangka2 arini td pepagi Ds intercom aku utk mengarahkan kerja, dia wish good morning tu yg aku agak terkejut sbb Ds tak pernah wish staff2 sblom staff2 wish dia...teringat aku ada sorang bekas pekerja WG penah ckp pertama kalinya sejak sekian lama dia tgk Ds tulis 'thank you' dalam minit dia atas surat,surat yg diminit Ds adalah berkaitan project....sbb Ds mmg org yg teramatlah payahnya utk berkata tq pada staff2 dia...jd aku mengambil segala yg positif tu utk cuba bertahan di WG....

aku juga sedar...ada hati2 yg sudah mulai goyah dengan keadaan ini...tp aku tak pernah menggunakan segala kesempatan...aku masih tahu batasan kerja aku....scope kerja aku...walaupun td aku rasa seolah2 Ds skrg ni menyenaraikan aku diantara salah seorang yg berada di level teratas....aku takut dengan keadaan itu....

segala keadaan kerja yg semakin tenang n menyenangkan ni buat aku selalu terfikir kata2 seorang teman satu waktu dulu...."benih yang baik jatuh ke laut akan menjadi pulau"....kata2 itu segar diingatan....moga pulau itu akan menjadi sebuah kampung yg mendamaikan.....


















No comments: