Sunday, October 03, 2010

RAya 2010

hehehe...baru ada mood nak update pasal raya tahun 2010 kat sini....

Alhamdulillah semuanya berjalan lancar...rumah mak siap akhirnya dan terhias dgn indahnya mcm tahun2 dulu juga....malam raya perabot baru mak spai dr kuantan...tu semer kerja abg...spai tgh mlm budak kedai perabot tu menyelesaikan semuanya.....sempat depa yg merasmikan rendang raya....

aku terpaksa menjahit tak henti2 nak bagi siap juga langsir mak...maklum la lg seminggu nak raya baru beli kain....dulu mmg la leh cepat nak siapkan...skrg ni umah mak dah besar and langsir bukan lg mcm dulu pakai spring jer...jd kerjanya agak rumit...tp Alhamdulillah mlm raya tu siap segalanya....semua kerja siap sehingga menggantung langsir at jam 4.30am....aku, abg & adik tido at that time...and kol 6.00am dah bangun pulak utk siapkan mknan pagi raya...disamping adik yg kelam kabut nak pegi kerja...dah la dia spai tgh mlm tu kol 4.30am baru tido, kol 7.30am dah pergi kerja...

raya kali ni takder gamba family sbb semuanya kelam kabut...ditambah kurang kemeriahan sbb abg ngah masa raya masih didalam ward....atas rasa sedih dan sifat kekeluargaan kami tak sambut semeriahnya raya ni...cuma cukup Alhamdulillah dan siap apa yg dirancang...InsyaAllah tahun depan akan meriah and doa2 abg ngah akan mampu berjalan menjelang raya tahun depan...Aminnnnn....

kegembiraan yg tak terbanding adalah majlis gathering kwn2 sekolahku....zul & kamal yg merancangnya hadir sebagaimana yg dijanjikan....ada sharifah, noorrohaida, rozi and hashimah....termasuk dgn aku kami bertujuh semuanya gamat gak la...kalo semuanya ada 28 org yg kelas aku dulu, lg la gamat....InsyaAllah tahun depan nak buat lagi....seronok dpt perkabaran kwn2 semua....memasing dgn isteri, suami dan anak2...bahagia tgk kwn2 bahagia....rezeki depa berkeluarga..InsyaAllah akan ada rezeki aku satu hari nnt....

bangga juga rasanya aku bila makanan utk gather raya kat rumah semuanya aku masak sendiri....walau aku dah agak lama tak ke dapur...tp Alhamdulillah semuanya siap sebagaimana dirancangkan....aku masak kuah kacang, kuah lontong, kek batik, puding roti berkuah kastard, puding kastard, agar2, laksa dan perap ayam utk bbq....rasa lebih tersentuh hati bila kwn2 makan masakan dr tangan sendiri....tak sesia selama ni aku belajar masakkan dr internet...

syukur pada Tuhan sbb masih memberi aku kesempatan berhari raya dgn kluarga dan sahabat2....moga Tuhan panjangkan usia ku utk raya yg akan datang....Aminnnnnn






No comments: