Monday, June 06, 2011

Tempahan

hari sabtu aritu pegi jumpa 1st customer yg luar dr ahli keluarga....isteri En. Nazri tempah 3 pasang baju and Anis tempah 1 baju kurung riau....polar baju depa dah siap..tinggal nak potong kain jer lagi....

mlm jumaat tu katie call suruh datang amik baju utk dijahit...yg ini kira sharing...ku ambik bahagia jahit jer..mudah nak berbanding buat polar n potong kain...

mlm ni ku dah separuh siap jubah utk kakngah gi sekolah...jubah asrama dia..ni 1st time aku buatkan n 1st trail ku buat baju berpoket n pergelanggan tangan dia tu ada butang..maklum la tuk budak asrama...InsyaAllah by mlm esok ku nak siapkan jubah diana tu...

siang esok nak gi ambik baju yg katie bawak dr KL...kami buat JV utk jahit baju kali ni...katie malas nak menjahit sepenuh masa sbbnya dia rasa busan menghadap kain baju and ada sesuatu terjadi tu yg buat dia jd busan dan malas...hmmmm...tu la, air yg tenang jgn disangka tiada buaya.....

ada juga yg nak tempah langsir kata katie smlm....terima jer sementara aku takder kerja ni...so tak sesia la 4bln aku pegi menimba ilmu...InsyaAllah bulan July aku nak sambung lg...tp tgk keadaan semasa itu nnt....ikutkan aku dr duduk tak buat aper apa salahnya ku timba ilmu lg...bayaran nak sambung 6bln lg pun murah jer....

baju adik ipar aku dah siap 2 pasang n Alhamdulillah dia bg komen yg bagus..dia sesuai n selesa n dia nmpk mmg puasati....baju anak2 dia pun dia puasati....jd utk raya sudah semestinya ku akan buat utk anak2 buahku n InsyaAllah kalo tak bnyk tempahan lain ku akan siapkan baju2 depa semua sblom raya..termasuk baju2 melayu lelaki2 yg ada didalam keluargaku ini...

Dua Org model Kecilku~ my angel

ckp pasal baju melayu...ada seseorang dr tahun lepas berangan2 nak suruh aku la kunonnya jahitkan baju melayu dia...hmmm...gurauan yg mungkin juga nak amik hati...ikutkan aku mmg aku nak try buatkan...tp ukuran takder....nak mintak rasanya tak mungkin dia akan kasi....nak jumpa ntah kan ada masa atau tidak n masih sudikah tidak dia nak jumpa aku ni....setelah semuanya ku jelaskan sejelas2nya...mungkin dia tak dpt nak terima status aku....tp ntah la susah nak ckp..kadang aku rasa keliru juga...sehingga ke hari ini dia tak pernah lagi mengeceawkan aku bila aku memerlukan pandangan, pendapat dan nasihat...dia juga blom pernah gagal memberikan aku semangat setiap kali ada sesuatu yg menyentuh perasaan....ntah la...tunggu dan lihat sajerlah...yg nyata jauh disudut hati aku sesungguhnya aku mmg menyenangi dia....

baju aku tu tgh menunggu baju kebaya..dah potong n jahit tepi tp blom jahit lg jdkan baju...baju kurung moden dah siap dgn manik sekali...biarlah baju aku bebila bole buat...skrg ni yg utama baju org lain...aku masih bnyk baju dlm almari...raya masih bole pakai....

Baju Kurung Modernku

No comments: