Saturday, February 03, 2007

syukur....

smlm hampir nak sejam aku gi sarapan...semua sbb terserempak dgn x-boss aku tu....sbb dah lama tak jumpa dia kat kedai tu ari smlm tu aku pun duduk la semeja ngan dia sarapan...sebenarnya aku teramat bizi masa tu cadang nak beli bungkus makan kat ofis ajer....tambah lak dah kat kol 11 pagi masa aku gi tu....disebabkan dah terserempak dgn dia dan dia tegur aku jd aku pun duduk la minum sama-sama....mcm2 nasihat yg dia bagi maklum la dia dah warga emas dah bnyk pengalaman dalam kehidupan ni dia tempoh....aku pun mmg hormat dia lebih dr sejak dia jadi boss aku dulu s'pai skrg...kadang-kadang rasa mcm ayah sendiri sbb dia mmg akan tegur dan ckp perkara yg dia nampak tak elok dibuat dek seorang wanita seperti aku....

terima kasih atas nasihat dan semua kata-kata peransang dr dia smlm....pengalaman dia selama 30 tahun dalam rumahtangga pun sempat gak dia citer...asam garam dalam kehidupan dia selama ni semua dia citer...kelambatan aku sarapan smlm bagi ruang dia bercerita dgn aku....aku ambil sebagai nasihat dr seorang ayah...sesekali isteri dia ader juga menyampuk...pun aku anggap mcm mak aku gak sbb anak sulung dia pun dah dekat sebaya dgn aku....dalam bnyk2 nasihat dia tu aku paling suka bab mencari pasangan hidup....dia nasihatkan aku supaya bnyk2 berdoa semoga dipertemukan dgn jodoh yg baik dan dapat membimbing aku dunia dan akhirat....dia kata tak perlu aku keluar ke sana sini dgn tujuan nak mencari teman lelaki....dan dalam keadaan dan usia yg skrg ni rasanya bukan lagi masa yg sesuai untuk aku terkinja-kinja ke sana sini mencari teman...aku sendiri sedar bukan masanya lagi untuk aku bersikap seperti remaja yang tgh kemaruk mencari cinta.....semuanya aku serahkan pada takdir dan aku hanya mampu berdoa....tuhan maha mengetahui setiap yg telah dia takdirkan untuk umatnya....tak perlu dikesalkan atas semua yg telah terjadi....aku kena pasrah dan redha...itu ajer yg boleh buat jiwa jd tenang....

lama aku sembang dgn dia s'pai budak2 ofis kehilangan aku pulak...mmg tak aku rancang pun nak selama itu....tp sbb leka dan seronak dgn nasihat2 dan pandang2 dr x-boss aku tu yg wat jd masa tak terasa...kami bertukar2 pandangan dan pendapat...sempat gak dia mengorek kisah lama aku...sempat dia kata dah lama dia nak tanya cuma tak berkesempatan masa...walaupun dia dah lama tak jd boss aku dan dah lama gak berhenti dr ofis aku tp sikap ambil berat dia pada kami yg pernah jd staff dia tak pernah kurang...mmg la masa dia jd boss dulu aku kadang2 tension gak sbb dia jenis panas baran aku ajer yg sanggup teman dia...budak2 lain tau dia tgh hangin semer lari selamatkan diri...tp walau mcm mana pun dia mmg seorang boss yg baik....dr dulu bnyk kata nasihat dia yg aku guna pakai sehingga kini...walaupun kadang2 dia nasihatkan org lain tp sbb aku yg mmg sentiasa akan ader dgr sama jd aku guna untuk diri aku pulak....syukur aku ader kenalan2 yg mcm x-boss aku ni dan semua teman-teman yg aku ader skrg ni...semua ambil berat ttg aku dan sentiasa tak putus bagi nasihat dan kata peransang...

No comments: