Monday, January 21, 2008

lemas....

lemas juga skrg ni bila terlalu ramai yg memuji...kadang2 rasa mcm tak berkelayakkan utk menerima semuanya....mmg dah selalu aku suarakan kelemasanku terhadap segala puji-pujian...tp ada pulak yg kata aku tidak bersyukur...bukan tidak bersyukur...aku amat2 bersyukur atas segala yg Tuhan anugerahkan ni...syukur aku punya sifat yg sempurna dan memiliki apa yg aku miliki ini...mungkin ini juga merupakan ujian Tuhan kepada aku...Tuhan menguji ketahanan aku dipuji dan menduga sekuat mana aku mempertahankan prinsip aku selama ini...sehingga ke hari ini aku masih sedar segala puja dan puji itu hanya sementara...aku berusaha memperkuatkan minda ku utk menerima segalanya dgn tenang dan tanpa riak.

mmg lemas sbb lelaki dan perempuan semuanya begitu...letih pun ada gak kadang2...paling membimbangkan, aku menjadi semakin takut utk mendedahkan diri kepada masyarakat...aku mohon Tuhan tidak menterbalikkan hatiku ini...aku sering berpesan pada teman2 agar menegur setiap perubahan dlm diri aku ini yg ketara dimata mereka...aku sering bertanya teman2 jika aku telah berubah dr aku yg dulu...syukur sehingga ke hari ini aku masih ttp aku...aku mohon Tuhan kekalkan sikap aku yg satu ini begini..jgn terkhayalkan aku dgn segala puji2an yg ku terima...


No comments: