Thursday, January 03, 2008

tinggal kenangan

tiada apa lagi yg hendak ku tunggu di sana...di tempat yg sekian lamanya aku sering berada...segalanya tinggal kenangan...mmg terasa akan kehilangan tp apakan daya aku harus mendidik diriku agar menerima semuanya...aku harus mengorak langkah ke depan...sebagaimana sekalian yg lainnya tak pernah lagi mengingati aku...

ketiadaan aku tidak meninggalkan apa2 jua pun kesan walaupun kepada sesiapa jua...mungkin aku tidak akan terus pergi begitu sajer...tp perlahan2 aku harus mendidik hatiku agar melawan segala rasa yg ada...ntah...mungkin jua ada rajuk yg sebenarnya terasa...tp pada apa rajuk ini sebenarnya?...yg sgt pasti sejak aku mendapat pesanan yg seumpama itu membuat hati ini benar2 terusik dan ada satu rasa yg aku tak dapat ungkapkan...

biarlah rasa itu aku yg menanggungnya...kerana apa jua yg bakal keluar dr mulut aku pasti jawapannya akan berakhir dgn kesilapan yg aku lakukan...Tuhan sajer yg tahu bagaimana kesal dan sesalnya aku...biarlah yg lelainnya tidak perlu tahu...yg perlu aku tahu ialah menyedari siapa diri aku dan perlu sentiasa mengingati itu...

kehilangan ku juga mmg tiada siapa yg akan mencari dan hadir mereka di sana juga bukan utk menanti aku...mungkin aku hanya jd pengganggu seandainya masih meneruskan aktivitiku di sana sebagaimana waktu2 dulu...jd hati ini perlu ku didik sebaiknya walau bagaimana sekalipun sakit dan pedih yg harus ku tanggung....


No comments: