Tuesday, August 04, 2009

berhenti kerja

sekali lg bulan august saya benti kerja...tak hepi kat sana bukan sbb tugas2 yg diberi tp sbb sikap manusia...pengetua ada kata nape nak benti n lari dr manusia, sampai bila...? tp saya dah fikir semasaknya...tak larat dah saya nak jd kebencian manusia lain yg tak suka kat saya...jd lg baik saya mengundurkan diri saya...mmg la yg tak suka tu sikit dr yg suka tp dsbbkan yg sikit tu la yg akan nnt menjadi barah...apa2 pun saya sebenarnya tak sanggup lg utk terus merasa sakit....

saya bimbang nnt mereka yg berhati dengki itu spai mengambil tindakan yg tidak sepatutnya demi utk menyingkirkan saya, saya dah serik utk menanggung lg kedengkian manusia yg menggunakan ilmu2 halus...terdetik perkata ini deep inside my heart sbb tu saya tak berani utk menanggung risiko itu sekali lg...saya baru nak menikmati hidup sebagaimana saya satu waktu dulu....

pada saya kegilaan manusia tak terdapt kita nak menjangkakannya....kebencian manusia pun kita tak dpt nak kawal..saya bimbang makin ari makin dia benci selagi dia nmpk saya and itu menjadi satu obsesi dlm diri dia sehingga membuat dia bertindak sesuatu yg diluar batas kemanusiaan....dr semua itu terjadi biarlah saya undur diri...moga rezeki utk saya masih ada diluar sana....

saya mesti juga berkerja demi utk membuktikan pada papa yg saya nak jaga taufek sehingga taufek abih sekolah....saya tau walau tak kerja papa pasti akan tanggung kami...tp saya dah terbiasa bekerja utk diri sendiri...dan sudah terbiasa segala yg saya nak saya usahakan sendiri...demi taufek ma akan lakukan segalanya!





No comments: