Sunday, August 02, 2009

rindu....

minggu ni sarat dgn kerinduan pada mohd taufek...alangkah untungnya kalau dia sememangnya lahir dr rahim saya..bila ckp pasal tu teringat sorang kawan pernah tanya adakah sebenarnya taufek tu sememangnya anak saya dgn papa...kalaulah begitu saya sgt2 bersyukur..sekurang2nya saya takperlu lg mengharap dan menanti2 bila waktunya saya akan merasa nikmat melahirkan zuriat sendiri...yang pastinya dunia dan akhirat dia milik saya.....hmmmm....

2 minggu lepas saya ada perjumpaan dgn papa...segalanya saya dah ckp pada papa...saya mahu membesarkan taufek sehingga dia habis sekolah...sepanjang perbincangan, papa nmpk tenang dan dpt menerima semua yang saya hujahkan...semoga papa akan memikirkan perkara tu...lepas taufek habis sekolah terpulanglah dia nak tinggal dgn siapa...saya cuma mahu memberi dia kasih sayang seorang ibu sementara dia meningkat dewasa dan sementara saya masih bernyawa..semampunya saya mahu mendidik dia agar menjadi manusia yang berguna...sblom pemikiran dia diracuni dgn segala mcm kancah kehidupan yg semakin mencabar....selepas itu apa dia nak buat dan pilih untuk hidup dia akan saya berikan dia kebebasan memilih....saat itu saya mengharapkan dia cukup matang dan dewasa memilih jalan hidup dia...

dalam pertemuan tu juga saya dah ceritakan hal nana pada papa...sehingga waktu tu papa masih tak mengenali kwn2 nana yang pernah nana perkenalkan pada saya...satu yg masih saya tak sanggup nak ceritakan, perkara yang mamalan spaikan pada saya...tunggulah, pasti ada saatnya yg perkara tu akan juga saya luahkan...semoga papa juga menerimanya dgn tenang, sebagai mana papa tenang dan berjanji tak akan mengganggu-gugat nana dgn temana lelakinya...papa mcm biasa akan tanya saya apa pandangan saya pasal teman lelaki nana...pada saya semuanya ok dan saya dah katakan pada mereka apa yg sepatutnya saya katakan...walaupun nana bkn anak saya tp saya ttp juga kasih pada dia sebagaimana seorang ibu kasihkan anaknya....

dalam pertemuan itu juga saya sempat meluahkan pada papa kehendak mamalan...papa kata nnt dia tgk mcmana...kebanyakkan yg saya luahkan adalah utk org lain...apa yg ada utk saya? biarlah saya rela menjadi perantara antara mamalan, nana dan papa...adakalanya juga antara papa dan taufek...mungkin dgn itu hubungan antara mereka akan semakin erat....tp mlm tu jelas dia mata dan nada suara papa saat saya luahkan apa yg mamalan nak kurang memuaskan...papa mcm tak suka mamalan mempergunakan saya utk kehendaknya...tp saya dah pesan papa jgn marah dia...papa buat jer tak tau...and kalo nnt papa dah bg kebenaran utk mamalan tinggal di KL itu bermakna papa dah memikirkan semasak2nya...makanya juga cadangan saya sudah diterima....hmmmm....

papa masih disydney....mungkin saya terpaksa menundakan rancangan saya utk menjenguk taufek...sbb papa mmg kurang suka saya ke sana kalau dia takada ditanahair...sblom pergi saya dah pesan papa utk dptkan injection, penyakit tu semakin menakutkan skrg ni...moga perjalanan papa akan selama pergi dan kembali dgn sihat walafiat....

kerinduan pada taufek membuatkan saya mampu menghasilkan satu nukilan yg saya tulis di sana...saya tulis sblom melelapkan mata disamping tanpa hentinya airmata saya menitis mlm tu....skrg ni sebut nama taufek jer dah buat airmata saya menitis....ma rindu taufek sungguh sungguh!















No comments: