Thursday, October 08, 2009

moga bahagia akhirnya....

hampir nak 2 minggu saya tak dpt berckp dgn mohd taufek...semuanya gara2 dia ikut mama lan blk ke penang dan juga gara2 mcm2 hal yg menghalang...saya cuba menyabarkan diri menghadapi semua halangan yg ada....

dua minggu yg lepas saya penah juga mintak keizinan papa utk menghabiskan hujung minggu kami bersama, tp seperti biasa tak tertunai...minggu lepas hujung minggu dihabiskan dgn papa...itulah salah satu cara papa membayar segala permintaan saya yg selalu tak tertunaikan...minggu ni saya buat permintaan lg....minggu ni saya nak bawak taufek tengok wayang....sehingga hari ini saya masih belom mendapat jawapan dr papa...

saya sentiasa berusaha menyabarkan hati saya walau ada beberapa perkara yg selalu tak tertunaikan papa....tiada alasan yg kukuh utk saya jd marah walaupun adakalanya kemarahan sebenarnya sukar juga utk saya bendong...sebenarnya bkn lebih kepada marah tp adakalanya saya lebih kepada berkecil hati...saya tahu saya hanya menumpang kasih mohd taufek...dan saya sgt sedar itu...walau bagaimanapun besar rasa kasih dan sayang saya pada taufek dia ttp bkn milik saya....saya hanya menumpang kasih atas belas ehsan papa...sekiranya satu hari nnt papa memberikan saya kata dua mengenai taufek...walau seberat mana pun jua terpaksa saya terima...moga itu tak akan pernah terjadi dlm hidup saya...kerna taufek adalah belahan jiwa saya...

minggu lepas walaupun tak spai 2 jam saya habiskan dgn papa...tp saya dpt kesan sedikit perbezaan pada papa...sepertinya ada sesuatu yg mengganggu ketenangannya....dan mmg teramat saya hairan bila papa mempelawa saya ke situ....blom pernah terjadi dlm sepanjang saya mengenali papa...mungkin sblom ini tak pernah ada kesempatan...cuma saya menjadi hairan kerna kehadiran saya sudah dimaklumi pemilik tmpt itu dan sedikit pun tiada kesukaran sebaik saja kaki saya melangkah ke situ....juga agak menghairankan bila papa sudah menyediakan pemandu utk tunggu saya sebaik selesai urusan di situ...hmmmm....

adakalanya hidup menjadi sukar bila kita hanya jd yg menurut perintah...saya berusaha menjadi sesabarnya dlm menempuhi segalanya ini demi mohd taufek...moga akhirnya nnt kebahagian buat kami semua terutama mohd taufek...saya rela menjadi api utk menerenginya kerna saya tahu hanya saya yg lebih memahami mohd taufek...walaupun saya sedar mungkin satu hari nnt tiada apa pun yg saya dpt...yg nyata saya mahu melihat dia bahagia...walaupun saya hanya menjadi dian yg akhirnya akan habis dibakar cuma tinggal sumbunya...

luahan hati mohd taufek 3 minggu lepas cukup menghiris hati saya dan membuatkan saya menangis sepanjang mlm...sabarlah sayang, moga segala doa2 kita akan dimakbulkan dan taufek dpt menikmati kebahagian sebagaimana yg taufek dambakan....












No comments: