Sunday, August 12, 2012

23 Ramadhan 2012

23 Ramadhan...malam ini...dalam kesibukan menyiapkan jahitan...terpanggil aku utk menitip kata di sini...

malam ini kesedihan tak dpt ku bendungkan...ada waktunya terasa luntur semangat, bila segala usaha seperti dipersendakan, seolah2 penah lelah ku bersengkang mata menyiapkan tempahan tak dihargai...benar pelanggan selalu benar...namun pelanggan harus menggunakan akal...jahit baju bukan hanya dengan memetik jari segalanya beres!

aku sedih bila tiba waktu pembayaran..sentiasa aku seperti dipersendakan...sering ada penangguhan...begitu kejamkah keadaan..? hiba rasa hatiku....dan tak adil utk aku melewatkan tempahan orang lain dek kerana manusia yg lain...tak seharusnya kekejaman manusia lain ku balas pada manusia lain yg belum tentu mempersendakan aku dan mungkin tidak akan mempersendakan aku....

setahun yg lalu...sama juga tempahan utk raya sehingga Aidil Fitri datang lg masih belum dilunaskan...tak bernilaikan titik peluh dan usahaku...?tiada ertikah waktu ku? terlalu sia-siakah tenagaku ini...?

semoga aku masih mampu bersabar dan mempertahankan semangat yg semakin meluntur...

No comments: