Tuesday, January 16, 2007

13thn

16hb Januari genap 13thn ayah kembali kerahmatullah...rasa mcm baru sekejap ajer...sedih dan sebak bila teringat ttp sama tak berubah...tetiap tahun mcm tu....senja td sempat aku sedekahkan bacaan yassin utk ayah tahun lepas tak ingat aper yg aku wat...cuma ingat aku ader sembang-sembang dgn Yang pasal menda yg sama...td aku sempat gak tulis menda yg sama kat umah oren....tumpang abadikan kenangan dgn ayah kat sana...ader 2-3 kawan2 yg ader kat sana sedekahkan Al-Fatihah utk ayah...tima kasih kat diorang semer....

aku cadang nak wat apam esok bawak gi ofis sesaje kasi kawan2 ofis makan dan sempena gak utk ayah buat masa ni itu ajer yg sempat...asalkan hajat aku terlaksana sudah la...mak tak tau dia wat aper...biasanya dia akan mintak surau buat bacaan yassin nnt mak masak2lah untuk jamuan diorang...mak akan baca sendiri kat umah ajer....tabah mak hadapi hidup selama 13thn ni sendirian....mak sebenarnya bukan jenis yg pandai berdikari dr awal...tp mak kuat semangat dan cekal...tambahan mak tak ader adik beradik mak jenis anak manja gak...tp sejak tinggal sendirian mak sgt tabah dan kuat...dulu demi anak2 skrg ni demi cucu lak mak semakin tabah dan kuat semangat...tubuh badan pun Alhamdulillah mak sihat walafiat...semoga kesihatan mak sentiasa baik....

abg dgn adik aku tak tanya diorg wat aper sbb kalo ckp ngan diorang nnt aku jd minah leleh lak....nnt tak leh ckp terlalu sebak tak kuar lak sora...jd tak yah la...rasa2nya diorang pun ingat gak tu....memasing nak control diri nnt kalo sembang pasal tu memasing sebak lak....


No comments: