Sunday, January 07, 2007

macam tak percaya

macam tak percaya ajer aku dengan aper yg terjadi kebelakangan ni...rasa macam pelik lak aku leh beriya2 nak bergamba ngan artis...hehehe...kadang-kadang rasa mcm pelik ajer...berangan-angan nak jumpa artis tu ader la...tu dulu-dulu masa zaman remaja....tak tersangka lak dah tua-tua ni bnyk pulak peluang nak jumpa artis...hehehe...mmg la tak ader yg nak dibanggakan dapat jumpa arits cuma rasa hepi ajer la sesekali cuba menyelami dunia diorang tu....hari khamis lepas aku berpeluang jumpa dgn Eizlan Yusof...mmg aku minat gak la kat dia cuma tak penah mimpi akan terjumpa dan bersembang sakan...sempat gak aku komen dia dalam cerita CINTA...mmg dia nampak buruk dalam citer tu...nampak gemuk...tp hari khamis tu dia dah maintain kehenseman dia...nampak kacak dan bergaya...tambah jd seronok sbb dia tak sombong langsung...mmg sangat berbudi bahasa masa sembang dan tak menunjukkan dia tu artis dan idung tinggi tambahan lak dia ensem nak banding ngan aku ni mmg mcm langit dgn bumi ajer...tp dia tak menunjukkan riak yg dia tak suka selama kami bersembang-sembang tu...aku bnyk lak bertanya mengalahkan wartawan...hehehe...dan paling best sbb tak ader lak la aku gugup or malu-malu kucing macam Liza....memula jual mahal tak nak bergamba dgn Eizlan lepas tu dia lak mcm org tak keruan bila sembang....sibuk lak mintak aku printkan gamba dia dgn Eizlan besar-besar...siap ckp lagi mmg dah lama minat Eizlan...hehehe...jumpa jugak Zamaruh dan ZiZie...diorang semua peramah dan tak menunjukkan riak aksyen seorang artis....bagus la camtu....

tu citer ari khamis...ari sabtu lak lagi satu aku wat kejer yg mmg tak pernah terlintas kat fikiran selama ni...aku gi tgk koonsert Samsons....sbb tiket tu free jd aku gi gak la...kalo tiket yg kena bayar rasanya mmg aku tak sanggup....bukan best sgt konsert tu...best masa Samsons nyanyi lagu Kenangan Terindah dgn Bukan Diriku ajer sbb dedua lagu tu aku tahu...lelain lagu tu mmg tak pernah dgr jd aku tak dapat nak menghayati sepenuhnya...pastu ari ujan lak....nak tunggu lagu Kenangan Terindah abih sempat gak la basah kuyup....untung aku pakai baju kaler itam dan jeans pun kaler itam...jd tak ader la nampak yg tak patut-patut tu masa baju basah...ader org tu aku tgk dah la baju kaler cerah pakai yg dalam kaler itam...bila basah aku lak yg rasa malu bila org-org lelaki pandang kat dia...kekadang aku mmg pelik nape pompuan ni suka sgt pakai yg dalam kaler itam masa pakai baju kaler putih/cerah....mmg saja nak menayang ke aper tu ekkk...kalo aku lak mesti ikut kaler baju yg aku pakai....paling-paling pun aku pakai skin color...jd aper-aper jd tak ader la org nampak sgt...itu semer tu terpulang pada diri memasing dan diri sendiri juga yg akan menanggung akibat dr perbuatan sendiri...jd tepuk dada tanya la diri sendiri aper yg hendak dibuat....

paling tak larat citer hari sabtu ialah aku kena kejer 7 hari seminggu di awal tahun 2007 ni....paling tensen arini sbb aku tak dapat nak print kejer-kejer aku sebagaimana yg aku nak...dr pagi s'pai ke petang aku usahakan ttp jugak tak boleh...aku dah naik risau sbb aku perlu keluarkan surat-surat tu hari isnin...boss dah ckp ari jumaat tu sekurang-kurangya untuk satu Block perumahan tu aku kena kluarkan dulu...esok aku akan usahakan lagi dan aku akan kejer walaupun s'pai malam...aku kena buktikan dekat pihak atasan aku berjaya menjalankan tanggungjawab yg telah diberikan pada aku...walaupun itu sepatutnya bukan kejer yg aku kena buat....tp arahan pihak atasan tak dapat nak aku elak sbb aku hanya makan gaji....dan paling penting aku tak akan dapat nak poteng dalam seminggu dua ni....demi kerjaya aku sanggup korban masa sikit...semoga segala yg terbaik akan jd milik aku suatu masa nnt...sekalipun lama nak tunggu tak aper....pasti ader rahmat disebalik penantian yg sekian lama...mcm 2-3 tahun yg lepas aku mmg tak pernah terpikir akan naik setingkat lagi...tak pernah aku mimpikan...aku sangat bersyukur....Usaha Tangga Kejayaan....

mlm mcm biasa aku akan menghantar mesej-mesej buat teman yg sentiasa dalam ingatan....aku tak pernah jemu nak bercerita pada dia segala aktivit harian dan aper perasaan aku...hanya dia tempat aku luahkan segala yg aku rasa...aku tak mampu nak cerita pada semua org...kerana aku terlalu sukar memberi kepercayaan pada yg lain-lain....mcm biasa aku singgah di rumah oren...menyapa teman-teman yg singgah pada siang harinya...aku sayang rumah oren...aku bahagia berada didalam rumah oren...semua kenangan dalam rumah oren buat aku tersenyum dan bersyukur aku dikurniakan teman-teman yg mampu menghiburkan aku di kala kesunyian dan kesepian....syukur juga aku dikurniakan teman disaat-saat aku melalu zaman kesukaran...di rumah oren aku menghiburkan hati dan melupakan sementara masalah yg melanda diri....syukur juga aku ader tempat untuk meluahkan rasa...walaupun aku tidak termampu meluahkan aper yg sesungguhnya ader dilubuk hati ini didalam rumah oren aku ttp bahagia kerana di situ semua citer yg hepi-hepi ajer....jd rumah oren aderlah kenangan yang terindah...

pesanan buat teman tersayang...saya akan sentiasa ader bersama-sama tak kira aper keadaan sekalipun...ingat tu ekkk....dulu kini dan selamanya...aku adalah aku.....

No comments: