Monday, March 19, 2007

kitaran hidup....

mak sempat bekalkan kuih tiram untuk bawa balik ke kl...rajin mak buat kuih tu dia kata kebetulan ader kenduri, dia tolong buatkan kuih jd buat lebih untuk aku ngan abg bawa balik dia tau abg suka sangat kuih tu...mcm biasa la dia pesan suruh aku makan jgn simpan ajer kuih tu...yg pasti nnt mmg abih tp bukan aku makan...aku bawak gi ofis kejap jer mesti abih...bukan aku tak suka cuma aku bukan jenis makan sgt jd dr membazir kat umah baiklah bawak gi ofis ader yg mmg suka makan....abg pun sempat pesan gak kat aku masa anta balik tu dia kata jgn tak makan kuih tu jgn wat perhiasan ajer...semua dah tau style aku yg mmg suka wat perhiasan benda makan...

kali ni semua aku tiga beradik bercuti bersama2....riuh la umah mak dgn cucu dia yg berlima tu...mungkin sbb cuti lama kali ni bnyk masa nak tgk kerenah budak2 tu...diana sempat citer yg mak dah citer kerenah aku masa kecik2 kat kg dulu...budak2 skrg ni bila dgr citer kisah mak sedara dan pak sedara masa kecik2 dulu tak caya kot sbb tu diana tanya betul ke awo dia citer aku kecik2 dulu susah nak tgk matahari...maksud mak aku jenis tak suka berjalan2 atau main2 kat luar rumah...aku jenis yg mmg duduk dalam rumah dan buat semua menda dalam rumah jarang sekali turun tanah...itu maksud mak....mungkin mak citer tu masa nak tegur diana nyer perangai kot...diana pulak dah wat lain pemahaman dia kata patut la aku cerah sbb tak kena matahari...tu la budak2 skrg ni lain yg org tua2 s'paikan lain yg diorang paham....maksud mak anak dara tak elok selalu sgt berjalan atau bertandang rumah org...syukur gak pangai aku masa kecik2 tu elok ajer...boleh la mak wat contoh kat anak2 sedara...arap2 nnt mak sempat nak menyampaikan cerita yg sama kat anak2 aku pulak....semoga tuhan panjangkan umur mak sehingga sempat melihat cucu dr aku satu2 anak perempuan dia yg masih ader....

balik ke kl kehidupan aku kembali ke asal...sebagaimana aku biasanya akan keseorangan kat umah ni....berteman dgn bahan2 jahitan dan komputer ni ajer la...aper2 pun aku bersyukur kerana aku bahagia dgn cara aku ini....cuma tak ader teman bicara ajer...tp alah bisa tegal biasa.....


No comments: