Monday, April 14, 2008

tiga lelaki

sehingga hari ini semenjak aku sendiri ada 3 lelaki yg begitu dekat dihatiku...aku selesa bersama mereka...aku selesa berkongsi segala yg telah aku alami...tak semua lelaki yg aku kenali akan aku kongsi kisah hidupku...ketiga2 lelaki ini berjaya mendapat kepercayaanku dan aku berharap semoga ketiga2nya setia menyimpan apa yg aku kongsi dengan mereka...


YH - hampir 4 tahun aku mengenalinya walau hanya dialam maya...walau tidak pernah sekalipun aku mengenali bentuk rupa parasnya...terlalu bnyk yg aku kongsi dgnnya sejak itu...kini jalinan yg terjalin antara kami semakin hari semakin dijarakkan dek waktu dan keadaan...aku pasrah juga akhirnya walau pernah juga dulu aku merasa seakan tidak akan dpt menghadapinya seandai kami akan terpisah dan terjarak dek waktu...kini aku mampu mengatasi segala perasaan yg pernah aku takuti...itulah aku...aku mampu jika aku cekalkan hatiku...kini aku berjaya merelakan semuanya kerana aku cukup menyedari aku bukan sesiapa disisinya...aku juga bukan teman yg bernilai dan berharga...aku hanya teman yg sering menyakiti temannya...



JP - lelaki ini ku anggap jujur dgn ku kerana seawal pertemuan pertama dia telah menyatakan segala yg berkaitan dirinya...aku juga dgn rela mengisahkan kebenaran kehidupanku...mungkin kerana kami punya pengalaman yg sama jd apa yg dirasanya dpt aku rasai dan fahami...yg pasti kami juga tidak punya apa2 hubungan yg istimewa...kami serasi berteman kerana aku tidak pernah mengambil kesempatan...sebenarnya peluang aku cukup bnyk kalo aku nak meracuni fikiran lelaki yg seorang ini...tp aku bukan seorang yg kejam...aku tak mahu membina mahligai atas kehancuran istana insan lain terutama kaum sejenis dgnku...aku doakan kebahagian lelaki ini walau bagaimana getir yg harus ditempohnya...kami ttp berteman dan sesekali aku mendengar luahan rasa seorang lelaki yg bergelar suami...aku memahaminya dan hanya mampu memberi peransang supaya dia terus bersabar dan tabah menempuhi semuanya...



HK - pengalaman yg sama kami tempuh mungkin itu yg membuat kami mudah memahami apa yg ada difikiran kami...lelaki ini begitu mudah dpt membaca apa yg ada difikiranku walau tanpa aku nyatakan...sering kami punyai pandangan dan pendapat yg sama...fikiran kami sealiran ...aku senang menjalin persahabatan dgnnya...semoga dia juga menemui apa yg dicarinya sekian lama ini dan berbahagia juga setelah terlalu lama menanggung derita....



kehadiran lelaki2 ini mewarnai kehidupanku...terima kasih kerana kalian sudi menjadi temanku....



No comments: