Thursday, April 24, 2008

tinggalkan aku....

kebelakang ini aku semakin merasakan kebosanan...bukan bosan dgn hidup ku ini...sejak menukar arah ku aku mmg teramat selesa dan terasa kerja yg aku lakukan kini mencabar kemampuan aku selama ini...sblom ini aku mmg jenis yg malas nak menonjolkan diri dlm aper2 pun pekerjaan...aku lebih rela hanya berada dibelakang tabir...suruh la aku buat aper sajer akan aku lakukan mengikut kemampuan aku...tp jgn mintak aku ke depan membentangkan segalanya...sejak ditmpt baru aku merupakan barisan hadapan...aku terpaksa belajar menerima keadaan ini demi masa depan...aku harus membuang rasa yg selama ini ada dlm diri memandangkan aku kini ditmpt baru...kalo dulu ditmpt lama aku masih mampu memberi alasan tp kini tidak...aku mesti menunjukkan kemampuan ku....InsyaAllah aku mampu....

kebosanan aku ialah pada sikap sesetgh lelaki...aku semakin kebosanan melayan kerenah mereka...hanya aku yg mengerti mengapa...ku pekakan telinga bila ada yg berkata selagi aku begini pastinya tiada siapa yg ingin mendekati...biarlah aku lebih rela begini mungkin satu hari nnt ada yg mampu membuka dan bertapak dihati ini...sedlm2nya aku telah menafsirkan semua mereka yg pernah aku kenali...semuanya hanya satu persinggahan...mmg aku juga perlu disalahkan mungkin berbicara dgn penuh kemesraan...tp aku mmg didik begitu berbicara dgn penuh sopan sekalipun dgn org yg tidak kita gemari...jd salahkah aku dgn sikap ku yg satu itu...?pernah ada yg berkata aku terlalu mudah mesra...kemesraanku sering disalahertikan...dlm hidupku ini pernah aku menjadi sungguh marah tp syukur aku masih mampu berbicara dgn penuh kesopanan utk menyelesaikannya...aku sendiri tidak menyangka aku jd begitu...syukur aku punya sifat sabar itu....

aku mohon kepada lelaki2 yg sudah tidak lagi mampu ku pertahankan kemesraan pergilah menjauh...aku tidak pernah sekalipun berhutang dgn kalian...menghindarlah...beri aku ruang meneruskan kehidupanku ini walaupun selamanya akan sendirian...sehingga detik ini aku merasa kebahagian aku adalah waktu aku begini...sendirian melayari kehidupan...tanpa sesiapa sekalipun seorang teman...mungkin itu keterlaluan tp mmg itu yg aku rasakan saat ini...semakin aku mengertikan erti keseoranganku ini, semakin akan merasa bahagia dan sepi itu menjadi satu dgn diriku...

pergilah tinggalkan aku..........







No comments: