Saturday, June 13, 2009

bimbang....

saya bimbang yg saya pergi kali ini dan sukar untuk kembali lg...semua terjadi dek kerna terlalu bnyk yg melukakan terjadi sepanjang saya di kampung...

kejadian tak jd menikah tak meninggalkan kesan apa2 dlm hati saya...kerna sebenarnya keputusan itu saya buat didalam keadaannya hanya tuhan dan saya yg tahu mengapa....biarkanlah dia begitu...perasaan malu pada penduduk kg pun kurang saya rasakan...ada seorang makcik yg kata saya tak perlu malu sbb bkn salah saya...sebaliknya masyarakat kg pasti akan mengutuk seandainya pernikahan tempoh hari terjadi...maka dgn itu saya rasa bangga dgn keputusan saya yg tidak akan menikah dgn lelaki yg sudah dimiliki...

konflik dgn adik beradik membuat saya sgt2 terluka kalini...bkn sajer org luar yg cuba utk mengikis segala yg saya ada tp adik beradik pun sama...seolah2 saya ni dah mati mereka buat...seolah2 saya dah tak lg memerlukan segala apa yg saya ada sblom ini utk memulakan hidup baru...sebenarnya saya benar2 terluka dgn segala perlakuan mereka...itu yg saya bimbang seandainya saya pergi utk kali ini pasti sukar utk saya kembali lg...saya bercadang utk terus menyepikan diri mencari ketenangan saya sendiri dan seandainya hati saya terpujuk barulah saya akan kembali...rasanya terlalu sukat utk saya memujuk hati saya kali ini...tak pernah terjadi mcmni dlm diri saya...

rasanya sukar utk saya laksanakan kerna saya masih miliki seorang ibu...mungkin juga saya terpaksa menahan segalanya dlm hati demi utk menjaga hati seorang ibu...tp saya tak berani nak kata aper buat masa ini...biarlah segalanya ditentukan kemudian....biarlah takdirnya yg menentukannya...


No comments: