Friday, June 12, 2009

12 June....

arini bertambah lg usia saya setahun...moga dgn kehadiran usia baru ni hidup saya lebih baik lagi dr tahun2 yang lepas...mcm biasa kwn yg saya kenal di alam maya dah hampir 5 thn ni tak pernah lupa anta kad besday...seingat saya makin takkan ada lg...saya terima semuanya...sbb hidup ini takkan selalunya sama jer pasti satu hari akan ada yg hilang dan akan ada yg baru...aper2 pun Life Must Go On....

mulai minggu depan saya dah start kerja semula...kalini dugaan utk dptkan kerja ni agak berat gak rasanya...saya mmg tak sangka sama sekali ada yg cuba menabur pasir dlm periuk nasi saya seawal ini...tak aper la..Tuhan maha berkuasa dan kalo dah rezeki saya di situ pasti akan jd milik saya juga...smlm saya dpt panggilan dr tmpt kerja baru tu n kompomkan saya masuk kerja 15hb...

tadi siang sempat sembang2 dgn FR...kami tak sabar utk berkumpul semula mcm dulu2...kembalinya saya ke kota metropolitan tu mmg dinanti2kan semer kwn2 lama...dah lama tak sama2 bergelak ketawa mcm dulu...saya sendiri begitu rindukan suasana tu...3 bln rasanya terlalu lama tak dpt ketawa bebas...tak sabar menanti saat kami dpt berkumpul lg..rasanya kali ni kumpulan kami semakin besar...kwn2 yg selalu saya usik mengusik di FB juga semuanya menunggu kembalinya saya ke sana dan dpt sama2 bergelak ketawa dan makan2...

permulaan hidup baru yg saya membahagiakan saya...tak ada lain dlm fikiran saya skrg ini melainkan berkerja semula dan nikmati kehidupan saya semula...dalam hati saya bertekad perginya saya kali ini belum tentu bila saya akan kembali lg...sebenarnya itu sgt membimbangkan saya...bimbang hati saya kali ini tak dpt saya pujuk lg...sebagaimana kata2 seorang teman..ikut gerak ati ajer buat masa ni jgn stress2...bila semua dah bebetul ok baru fikir perancangan masa depan....iya mmg itulah yg saya akan buat skrg n masa depan...selainya saya serahkan pada takdir tuhan....

besday tahun ni saya mmg tidak mengharapkan aper2 pun...tp adiah terbesar adalah mendpat pekerjaan baru disaat org lain susah utk dpt kerja...selain pada tu saya mmg tak ambil kisah lagi...siapa yg ingat n wish saya berterima kasih...pada yg tak ingat saya tak kisah lg...saya sendiri mendiamkan diri utk kali ni, langsung saya tak sebut hal itu...biarlah saya sajer mengingati hari 12 June sendiri....




No comments: