Tuesday, September 22, 2009

raya 2009

sibuk len mcm sikit taun ni, bkn sbb aper, saya cuba semampunya nak memenuhi semua kehendak mak dan adik beradik...memandangkan saya satu2nya perempuan yg akan memasak makanya 2 mlm berturut2 saya tido menjelang pagi dan bangun seawalnya dr org2 lain...dpt lelapkan mata dlm 2jam jer...mmg penat dan menggantuk tp hati gembira...

raya kalini abg ada bawak tetamu dr jerman....Robin adalah salah seorang dr program pertukaran pelajar ke Msia...tu yg buat keadaan makin sibuk sbb nak memberikan layanan terbaik utk Robin...walaupun dia tinggi dr saya dan nmpk besar tp umo dia baru 15thn...makanya dia leh jd anak angkat saya...mungkin Robin jer tak menyangka usia saya berapa...

raya tahun ni saya gembira walaupun persediaan cuma ala kadar...meriah tahun ni sbb berjumpa sanak saudara dan ada yg dah hampir bertahun2 tak bersua...open house yg dianjurkan kaklong mmg membuahkan hasil...anak2 sedara pun enjoy....

msg raya mcm tahun2 sblom tu bnyk dpt dan bnyk juga yg saya sendiri hantar, termasuk pada nana...tp takder respon dr nana...ma faham keadaan nana dan ma nak salahkan nana pun ma tak spai hati...ma sll dpt kabar nana dr papa jd ma tau nana hepi dan masih meneruskan pengajian nana....eloklah mcmtu..nana taknak ckp lg dgn ma pun ma tak salahkan nana...ma tau ma hanya mampu buat apa yg termampu dan ma tak salahkan nana bila nana cari ma bila nana perlukan sesuatu...

walaupun saya tak dpt menyediakan kelengkapan anak2 sedara mcm tahun2 sblom tu, raya anak2 buah ttp meriah, bdk2 mereka tak tau aper2...INsyaAllah tahun depan keadaan pasti akan berubah dan saya sendiri akan memastikan mereka semua dpt melebihi dr tahun2 sebelomnya...moga umur saya panjang utk memberikan kegembiraan pada mereka...

hajat nak beraya dgn taufek jer tak kesampaian tp masih sempat lepaskan rindu sblom blk kg...itu sudah memadai dan sememangnya hampir setiap mlm saya dpt mendengar suaranya...suara taufek semakin hampir dgn suara papa...maklum sajerlah taufek satu2nya anak lelaki papa....

kenangan raya tahun ni walau ada pahitnya ttp manis juga...saya dah malas nak pk perkara yg lepas2...skrg ni masanya memandang kehadapan...moga raya tahun depan masih ada kesempatan saya menyambutnya disamping mereka yg saya sayang....Aminnnn....





No comments: