Friday, September 04, 2009

hmmmm....

hmmm....tak tau nak kata mcmana....selama dah 3 minggu kat sini saya dapati terlalu bnyk yg meragukan....objektif kerajaan mengadakan program ni mmg la sgt bagus, tp telah disalahgunakan dek pihak yang menjadi pengajur....

sebagaimana saya ini adalah diri saya makanya saya telah memajukan segala kemusykilan saya kepada JTK daerah...semalam saya dgn 3 org lagi adik2 dr sini dah jumpa pegawai disana buat pertanyaan dan petangnya saya dah menghantar email kepada pengarah JTK, td pagi saya dpt panggilan dr pengarah JTK, sgt jelas dlm email tu saya nyatakan maksud saya, bkn dgn niat nak menjatuhkan memana pihak...saya cuma mahukan hak kami sebagai pelatih dan juga mahu objektif kerajaan tu tercapai..lg pun saya kesian kat adik2 yg bersama saya ni tidak dpt apa2 pun disebabkan pengajur yg pada pahaman saya hanya mementingkan keuntungan dia jer...

ditambah lak saya punya tanggungjawab yg berat dlm program ni disebabkan kebnykkan pelatih bergantung pada saya dlm bnyk hal....kadang saya letih juga sbb saya sendiri pun pelatih tp kalau tidak pada saya mereka langsung tak der tempat mengadu....

segalanya dah saya luahkan kepada pengarah JTK td..dia ada gak sms saya berkaitan perkara yg sama...skrg ni service provider di sini sudah didalam perhatian JTK...syukur saya mendapat sokongan dr JTK....niat saya cuma satu, saya mahu kesemua pelatih mendapat faedah dr kursus ini

sebenarnya saya sendiri yg tertekan kerana tugasan yg diberikan kepada saya dan jadual kerja yg perlu saya ikuti seumpama saya sedang makan gaji bkn saya seorang pelatih disini...saya seolah2 sedang bekerja dan saya rasa mereka mengambil kesempatan diatas segala apa yg saya ada....saya bertindak seperti seorang tenaga pengajar kepada mereka yg menyertai program ini di sini....saya dah tak sanggup menahannya...

hari ni saya dpt 4 interview dan muai esok saya akan sibuk dgn interview..dan saya merancang utk memulakan tugas selepas hari raya nanti....


No comments: