Friday, November 20, 2009

kena main....

berat mata memandang berat lagi bahu yg memikul segala bebanan...mereka tidak berada ditempat aku dan tidak melalui dan mengalami segalanya sebagaimana aku....segala pandangan dan pendapat mereka sgt-sgt aku hargai...semuanya aku terima dan aku simpan sebagai sebahagian dr panduan aku dalam membuat keputusan...

tp aku juga sgt mengharapkan sokongan...berikan aku masa utk kesemuanya...segalanya memerlukan waktu...berikan aku waktu itu...aku juga ada kehendak dan keinginanku sendiri...aku tidak memperkecilkan segala pandangan dan pendapat mereka...terima kasih kerana mereka sentiasa ada utk memberikan aku segala peringatan....tp aku cuma perlukan ruang utk diriku...berikan aku masa dan membuat sendiri keputusan...aku kelelahan selama ini membuat segala keputusan berdasarkan kehendak org lain...aku juga punya hati dan perasaan...ini tidak bermakna aku mengenepikan segala pandangan dan pendapat juga nasihat...segalanya ku ambil sebagai pedoman dan panduan....

aku agak marah kebelakangan ini bila seseorang yg agak rapat dgn aku sering berkata 'aku kena main'...pada aku itu satu doa...apasalahnya mereka mendoakan agar aku dpt merubah segalanya menjadi satu kebahagian...?aku juga manusia dewasa yg punya akal dan fikiran...aku juga punyai penilaian ku yg tersendiri terhadap mereka yang aku gauli dan kenali...bkn aku memperkecilkan pendapat mereka...kebanykan dr mereka hanya memberikan pendapat dan pandagan hanya berdasarkan cerita2 mereka yg tidak dikenali secara peribadi....sedangkan aku mengenali individu itu secara peribadi....tolonglah berikan aku masa itu....aku tidak seharusnya menceritakan segalanya pada kalian...

aku minta sgt jgnlah mendoakan aku dipermainkan...hanya itu satu yg ku minta...apasalahnya doakanlah kebahagian buat aku....






No comments: