Monday, November 30, 2009

Hepiiiiiiii.....

raya korban tahun ni saya tak tgk org sembelih lembu, sbbnya pusat menyembelih jauh dr rumah...bkn tak der kereta nak pegi tp saya mmg kurang suka kalo jauh dr rumah memandangkan nnt mcm2 org yg akan saya jumpa dan mcm2 soklan yg nnt saya nak kena jawab...jd lg baik takyah pegi duduk umah layan budak2...

raya korban mcm tahun2 lepas juga...kurang kemeriahannya berbanding raya puasa...cuma 3-4 tahun kebelakangan ni mmg tetiap tahun mak akan join korban kat kampung...InsyaAllah ada rezeki tahun depan saya nak ikut serta....

mlm raya dpt panggilan dari papa...tak sangka la pulak papa nak call walaupun masa tu papa kat Jakarta...maknanya rajuk papa dah ilang...mcm biasa cerita kami berkitaran pasal anak2 dan satu2nya jantung hati saya...nada suara papa tak ada ketegangan maknanya dia mmg dah ok...result Taufek tak mcm kakngah...Taufek hanya dpt 2A 1B and 2C...saya terima seadanya result taufek sbb saya tau keadaan dia...seandainya dia mendapat perhatian semcm anak2 org lain pasti dia akan cemerlang sbb taufek bukan anak yg lemah, cuma keadaan menjadikan dia mcmtu...ditambah dgn segala luahan dia lepas raya puasa aritu saya tak menyalahkan dia bila result dia mcmtu...dia anak saya, makanya saya kenal perwatakannya, hanya dgn saya yg dia mampu utk kongsi segalanya....

esok besday taufek yg ke 12thn...saya dah ckp papa mlm td taufek nak hadiah laptop...arap2 papa blk dr Jakarta nnt papa belikan taufek...besday taufek tahun ni kami tak dpt sambut sama2...papa pun masih di jakarta lg masa tu, papa hanya akan blk lepas 3hb...kesibukan saya ikut sama tidak memungkinkan utk saya ada bersama2 taufek utk harijadi dia kali ini...dah besar satu2nya anak teruna saya...dah ada IC sendiri lepas ni...hmmmm...bila taufek nak dpt adik kan...?semuanya terlalu jauh dr jangkauan...adakalanya ma dah malas pk soal itu...biarlah waktu yg menentukan....

hepi lepas terima panggilan papa dan rasa tak sabar nak tunggu papa blk...tp blom pasti saya dpt jumpa papa nnt, sbb jadual kerja saya sudah terlalu padat...segalanya sudah diaturkan cuma menjadi atau tidak jer...saya tunggu dan lihat, sbb saya sudah ada perancangan saya utk hari depan...penantian mmglah satu penyiksaan tp kesabaran dalam menanti, InsyaAllah akan memberikan satu kenikmatan....






No comments: