Saturday, January 30, 2010

50 hari II

jika mahu di kata apa yg saya buat ini adalah dr hasil terbitnya cemburu…walau tidak 100% saya akuinya, itu yg membuat saya semakin kuat dgn apa yg ingin saya lakukan…

saya tak setabah mereka yg lain…cemburu itu menjelma juga bila saya rasa teramat letih dgn segala yg telah saya lakukan…bukan layanan ibarat puteri yg saya inginkan…cukuplah menghargai kerja saya dan beri ruang utk saya melalui kehidupan saya….50 hari saya mengorbankan segalanya disini, ttp juga saya dianggap tidak bagus dalam apa jua…perasaan cemburu itu terbit bila org yg baru hadir mendapat segala keistimewaan, merasa pulang lebih awal dan mendapat layanan yg teramat istimewa..sedangkan saya selama ini ibarat hamba yg tak ada nilainya…begitu bertuahnya ‘dia’ dimata dk dan begitu ‘dia’ diberi layanan yg teramat sempurna, diberi jamuan mkn besar bila melakukan kesalahan dan tak pernah dimaki hamun sebagaimana saya…

akhirnya runtuh juga ketabahan saya bila segalanya itu terhidang depan mata…mmg ternyata saya tak mampu memberikan yg terbaik sebagaimana kehendak dk…apa yg saya lakukan selama ini ternyata semuanya mmg tak ada nilainya dan tak mendatangkan apa pun kebaikan pada syarikat…jd sebaiknyalah saya mengundurkan diri saya sebelum lebih banyak lagi kerosakan dalam syarikat itu terjadi dek saya….

Kesedaran yg saya ini juga sudah tidak lg mampu bersaing dgn mereka yg muda dan remaja…saya sudah melalu 3 dekat dlm kehidupan ini…tiada lg gunanya pada mereka yg masih remaja…segala usaha saya dan apa yg saya curahkan tidak lagi ada nilainya…segalanya hanya menjadikan keadaan semakin keruh dan gawat….itulah yg mungkin ada diminda dk…mungkin dk serbasalah utk mencampakkan saya begitu saja…mungkin juga selama ini segala makian dan hamunan yg dilemparkan adalah kerna ingin saya mengundurkan diri dgn sendiri…seandainya mmg itu yg diharapkan dk makanya saya akan lakukan…biarlah saya yg pergi dr terusan saya merasa tersiksa jiwa dgn segala yg terhidang didepan mata…walaupun ada waktunya makian itu tidak meninggalkan kesan dihati saya namun saya juga manusia…ada waktunya ketabahan dan kesabaran saya akan runtuh….

Walaupun berat hati kerna saya merasa segala kerja yg dipertanggungjawabkan pada saya bukanlah satu bebanan, namun kerna tidak langsung pernah dihargai makanya saya harus mengambil jalan terbaik utk semua dan terutamanya diri saya sendiri…saya perlu terus mencari yg benar2 dpt menghargai saya sebagaimana selayaknya yg harus saya terima…mungkin disini bukanlah lagi tempat saya….rezeki saya disini hanya setakat itu…moga dgn kepergiaan saya akan memberikan dk satu kepuasan hati dan kelapangan dada…tidak perlu lg dk terusan harus memikirkan apa yg harus dibuat lg demi utk membuat saya berundur diri….








No comments: