Friday, May 19, 2006

19 May 2006 (Jumaat)

pagi ni gi kerja mcm biasa....kol 9 td gi sarapan arni ader kawan tak mcm smlm aku makan sorang2 sambil melayan perasaan....makan pelan2 ajer sbb tak selera tp perut lapar aku kena makan...telan ajer tak tau rasa sedap ke tak....rasa teh tarik ajer yg aku perasaan mmg sedap maklum la tu minuman feberet aku...teh tu ajer aku nikmati sungguh2 rasa dia....ari rabu aku makan kat situ aku tak nampak isteri tokei kedai tu....selalu tu mmg ari2 dia yg ader....ari smlm dia ader aku tanya lama tak nampak dia ke mana...rupanya dia sakit masuk hospital...sikit pun aku tak tahu....patut aku tgk muka dia mcm kembang ajer dia kata bnyk makan steroid...kesian tgk dia kerja tak penah cuti...baru keluar hospital pun terus bekerja kat kedai arini sorang pun anak2 dia tak nampak...suami dia jgn la ckp mmg jarang2 sgt ader kat kedai tu...kesian akak tu dia sakit semput...smlm dia citer sakit dada dia bila bernafas....masa masuk ward tu doktor kata tak ader aper2...so aku cadangkan dia pergi cek kat IJN lak...mana la nak tau ader masalah dgn jantung dia ke sbb dia kata bila nk bernafas terasa sakit dada dia sebelah kiri....


petang td aku masih meronda kat tempat biasa....masih mcm smlm aku sendirian ajer....ader sekejap kawan2 kat situ....tp memasing tak bole lama2 diorang masih ader tugas lain yg perlu diutamakan...sape la aku ni nak mintak mereka peruntukkan masa layan aku lak...aku harus terima perlahan2 segala perubahan....mmg terasa kesedihan dan kesayuan kalo aku jalan2 kat sana...tp aku ttp akan pergi ke sana selagi termampu kerana aku sayang tempat tu....bnyk kenangan aku bersama kawan2 kat dalam tu terutama kawan yg paling rapat dgn aku dan yg amat memahami aku....sekalipun dia dah jarang nak singgah kat tempat kami selalu borak2 tu aku akan sentiasa ke sana....sorang pun sorang la aku kat situ...sbb aku selesa kat situ sekalipun aku sendirian....aku akan mengimbuan kenangan lama kat situ sendirian dan kadang2 gurauan2 yg lama buat aku tersenyum....terkenang kembali semua semasa kami masih bersama2......mmg la kita tak perlu hidup bersandarkan kenangan tp semua yg indah2 tak salah untuk dikenang boleh dijadikan hiburan....

kalo ikut sedih aku ni rasanya mmg tak larat nak duduk lama2 kat tempat tu...tp aku lagi tak boleh duduk tak buat aper2 kalo tgh sedih2...aku lagi suka kalo ader kawan2 nak sembang2...sbb aku akan kurang ingat pada perkara yg menyedihkan tu.....aku cuba gembirakan diri aku dan kadang tu mmg aku terhibur jugak dgn kerenah kawan2 kat situ....walaupun hanya seketika tp aku syukur kerana masih ader ruang tempat aku menghibur hati....lagi pun kat situ ajer tempat yg aku ader....aku tak ader tempat lain lagi nak sembang2 dgn kawan2...aku tak bnyk kawan...mungkin aku tak ader ciri2 yg boleh dijadikan kawan....aku kurang perihatin dgn perasaan kawan2 dan kadang kala sikap aku buat kawan2 lemas dan bosan....nape ekk aku mcm tu...?

~7.30pm(19May2006)~

No comments: