Wednesday, December 20, 2006

cantik....

semua orang suka bila dipuji diri cantik...tp berbeza aku rasa...bukan aku tak bersyukur dengan aper yang tuhan kurnia...seribu rahmat kerana aku cukup sempurna...tp kadang kala cantik membuat diri ini derita...bukan aku tak rasa bangga tp aper faedahnya andai aku tak punya sesiapa...cantik hanya pada rupa akan hilang dimamah usia...cantik bukan tiket untuk bahagia...bukan aku kata aku cantik...mereka-meraka yang merasa aku cantik yang suka berkata begitu....cantik pada mereka mungkin tidak pada org lain....aper2 pun aku bersyukur dengan segala aper yang aku dianugerahkan....

bukan aku tak bangga cuma kadang tu lemas juga...cantik ajer aper guna...lately mmg aku rasa lemas gak ramai yang suka kata mcm tu...ntah la nak amik ati ke aper...terkejut gak aku td pakcik razi tu tetiba ckp mcm tu...asalnya dia tgk gamba anak Ros...dia kata sebijik mcm mak dia....pastu dia ckp lak...tp kalo anak org belakang ni mesti cantik sbb mama dia cantik...aku pk sape yg belakang tu rupanya ckp kat aku...tp aku tak suka la sgt sbb cian Ros aku tgk ader perubahan kat muka dia mesti dia terasa seolah2 ckp dia tak cantik...aku tak suka mcm tu...nasib Ros pandai gak kaber2...dia wat gelak2 dan kata dia nak tunggu saat2 itu...huhuhu...aku lak la yang terasa masa tu sbb ntah bila la nak jadi kenyataan....cian kat aku...huhuhu

aku bersyukur dengan aper yg aku ader...tak ader niat aku nak berbangga2...terima kasih pada yg memuji dan memuja tp aper gunanya kalo ia tak membawa aper2 makna...cantik saje tak menjanjikan aper2...kadang aku rasa nak cucuk ajer mata2 yang memandang beriya2 tu...paling aku tak suka sbb mungkin diorang pandang dan lepas tu nak mengata...tak baik aku berburuk sangka tp mmg gitu la kenyataannya...sbb tu aku jalan tak pandang kiri kanan sbb aku tak nak nampak org yg pandang aku beriya2 tu...aku malu sebenarnya...huhuhu

aku sebenarnya sedih bila ramai kata aku cantik...cantik tak membuat aku bahagia...kasihku tak sempat dibawa kesyurga...rosak kerana cantik yang ader...dia cemburu hingga memakan jiwa...akhirnya aku ditinggalkan sengsara....paling terluka bila ader yang berkata..."awak cantik dan bergaya kenapa dia tak hargainya..."...aku dah sedar lama...dia cemburu lalu membuat angkara...puas ku tahan dan mengikut rentaknya...tp akhirnya kecundang jua...ader lelaki yang bangga bila teman dipuji cantik tp tidak pada dia...cemburu beraja dihati setiap kali ader yang merenungi sehingga memakan hati dan akhirnya tak tertanggung lagi....dia pergi....bertahun kasih dibina ku sangka dia dapat terima rupanya semakin menyiksakan jiwa...akhirnya perpisahan yang terjadi...bukan ku pinta sentiasa dipuja dan dipuji...bukan niat untuk berbangga diri...tak dapat ku tahan mereka-mereka yang berkata...cantik pada mata mereka aper aku nak kata....huhuhu....

No comments: