Monday, December 18, 2006

semalam yang berlalu

semalam riuh rendah rumah ini, tak terlayan aku pada semua tetamu yang ada, waktu yang singkat aku habiskan hanya dengan tiga insan kecil yang teramat dekat denganku, gmie, fatin dan boy. Taufiq macam biasa dia memang pandai bawa diri di dalam keriuhan tetamu yang ada, dia memang budak yang sangat baik, cuma malang nasibnya tidak diketahui asal usul, tapi aku tahu dia bahagia dengan kehidupan yang kini tersedia moga besar dia jadi insan berguna. Mak yang sama ada terharu sebab dah lama tak jumpa Taufiq dia dah anggap sama macam cucu-cucu dia yang lain. Hanya pada mereka-merekalah aku menumpang kasih sementara hayat masih ada, nak arapkan darah daging sendiri terasa semakin jauh panggang dari api mungkin dah takdir aku begini. Saat mereka jauh pada anak-anak teman sepejabat aku menabur kasih anak FR dan Ros dah seolah-olah anak aku juga panggilan mama yang mereka beri buat aku terharu. Aku tumpangkan kasih pada yang sudi walau semuanya sikecil yang masih tidak mengerti rencah kehidupan. Terbit rasa cemburu pada teman-teman yang seusiaku mereka bahagia dengan keluarga dan anak-anak. Mieza dengan 3 anak lelaki, Shidah dengan sepasang putera puteri tapi aku ntah bila lagi. hmmm....

dah 3 malam aku tak dapat melelapkan mata moga pagi ini aku dapat menjalankan kerja dengan sempurna. Di pejabat aku perlu menjaga nama tak ramai yang tahu aku sedang dilanda derita hanya mereka-mereka yang aku percaya. Gelak ketawa sentiasa ada sewaktu aku menjalankan tugas-tugas pernah ada yang berkata tak adakah saat aku berduka....hanya aku yang tahu...tak perlu ku kabarkan pada semua yang aku sangat derita...pada tuhan kupanjatkan doa...semoga akan ada bahagia menjelma sebelum aku menutup mata.

No comments: