Monday, December 18, 2006

Minggu Ke 51 tahun 2006

hmmm...seminggu ajer lagi dah nak masuk tahun baru 2007....pantas sungguh waktu berlalu....banyak kenangan di tahun 2006 akan ditinggalkan...satu kenangan dan pengalaman yang semakin mendewasakan...moga tahun 2007 membawa cahaya yang lebih gemilang....InsyaAllah....

pagi ni aku paling awal sampai ke pejabat...memang tak ader sesiapa langsung yang tiba lebih awal dari aku...pecah rekod nampaknya aku pagi ni...hehehe...sunyi ajer masuk ofis...selalu kalo ari isnin akan riuh rendah sbb masing-masing bercerita aktiviti hujung minggu yang mereka semua jalani...tp keadaan jadi sunyi sbb ramai yang cuti...kebetulan dengan cuti sekolah semua yang berkeluarga ambil kesempatan habiskan cuti tahunan bersama keluarga...bila aku nak rasa macam tu juga...hmmm...InsyaAllah akan tiba masa itu harapnya....

teramat rajin aku arini...sampai pejabat terus ajer buat kerja...lawak lak rasanya perangai aku arini...sblom memulakan kerja aku telefon taufiq dahulu...arini dia nak balik kuantan dengan mama lan dia...ntah bila aku dapat jumpa dia lagi...bila jumpa mesti dia dah semakin dewasa...moga jadi lelaki yang mulia....cuma dia manja sangat...hehehe...Ros pun datang lambat arini...tak sempat aku jumpa anak dia tak ader la suara kecil pagi ni yang memanggil aku mama...hmmm...arapkan panggilan dr anak2 sedara dan anak2 teman2 ajer la...arap2 nnt anak kawan baik aku tu pun sudi panggil aku mama....hehehe...berangan lebih lak...kalo mama dan papa dia kasi la....kalo tak nak wat camner...anak org...aku tumpang tgk ajer la....

banyak kejer arini sbb rumah baru nak siap...bnyk yang nak kena sediakan sblom kunci diserahkan kepada yang empunya...kalo boleh boss nak semua sedia dalam minggu ni...tp arini aku tak dapat nak siapkan kulit untuk muka depan dokumen tu...InsyaAllah aku akan cuba lagi esok....td dah siap sikit cuma aku yang tak puas ati dgn gamba tu...boss tak kisah sgt...dia ikut ajer aper yg aku buat...cuma aku ni jenis susah nak puas ati dengan percubaan pertama...hehehe...yang dah biasa dgn aku mmg kenal sgt pangai aku yg satu ni...org kata cantik dah aku mesti nak ubah lagi...paling best kalo suruh abg nan yang komen...memanjang aku wat semer cantik ajer...hehehe...kadang2 aku gak yang kena siapkan cover untuk gamba2 yang dia nak hantar untuk board meeting...sanggup tunggu aku free sbb nak soh aku tulun watkan...hehehe...tp abg nan mmg teramat baik...tak sangka umur dia dah 50++ dah ader anak teruna umur 20 tahun...pak aji tu...hehehe

habis satu hari kat ofis...aku balik dah lewat...mcm biasa mesti nak melawat rumah biasa tu...cuma aku tgk dr luar ajer arini tak sempat nak masuk lagi....tgh sibuk nak jahit manik aku sbb dah 2 hari aku tak sempat nak jahit langsung...lari target aku nak siapkan minggu lepas...tp minggu ni mesti siap tu...sbb tinggal sikit ajer lagi....sabtu aritu Taufiq kata dia nak yang itu...mungkin aku akan kasi kat dia....tgk la dulu mcm mana....

arap2 teman rapat aku tu terima pesanan...aku ader sesuatu nak tanya dia...bukan berkaitan dgn org2 lain yg disekeliling kami...hanya berkaitan dengan aku ajer...aku sangat berharap persahabatan kami tidak akan tergugat dengan segala aper yang terjadi...aku tetap anggap dia teman yang akrab dan akan sentiasa ader walau aper pun keadaan dia...aku sentiasa sudi dan akan ader sekiranya dia memerlukan aku....aku pasti akan sedia setiap masa...itu ajer yang aku dapat lakukan demi membalas segala kebaikan yang dia berikan selama aku melalui saat2 sukar dalam hidupku....

No comments: