Saturday, October 20, 2007

time will heal

ya saya percaya 'time will heal'...mungkin masa itu telah tiba dan saya sudah dapat menerima semuanya dgn redha...pasti ader rahmatnya disebalik semua yg telah terjadi dlm hidup saya sehingga ke hari ini...

perlahan2 saya semakin berani membicarakan perihal status saya kepada mereka diluar sana yg mengenali saya secara peribadi...seorang demi seorang saya maklumkan akan kedudukan saya kepada mereka didalam masyarakat ini...kerana saya tidak mahu nnt mereka menaruh perasangka apabila nnt melihat saya bersama lelaki lain...tambah selepas ini blom tentu bila lagi kami semua akan bersua...saya perlu menjelaskan segalanya agar mereka tidak terkeliru dan menyangka yg bukan2 kepada saya atau 'dia'....semuanya sudah terjadi dan tak perlu lagi ditambah2 dgn yg bukan2 dan nnt mengeruhkan keadaan yg mmg telah nyata tak akan dapat dikembalikan...


semuanya terjadi pasti ada sbbnya dan apa yg telah Tuhan takdirkan itu adalah yg terbaik buat saya dan mungkin juga 'dia'...saya ttp bersyukur kerana bersamanya saya mendapat pengalaman hidup yg blom pasti akan terulang dan saya juga mendapat pengajaran atas semua yg terjadi...kasih sayang buatnya mmg sudah tiada tp semua yg pernah terjadi diantara kami ttp menjadi teladan dlm saya menghadapi hari depan...satu pengalaman dan pengajaran yg bukan mudah utk didapatkan dan tiada siapa yg menjangka akan begini akhirnya...


letih juga bila setiap kali membuka kisah ini mereka semuanya kata tak sangka ini terjadi dlm hidup saya, kerana di mata mereka kami adalah 'loving couple', itulah satu2nya perkataan yg masih blom dapat saya huraikan...sekurang2nya saya pernah melalui detik disayangi...tidak saya nafikan saya merasakan kasih dan sayang itu dulu...


time will heal....iya....masa utk mengubat rasa kecewa dan terluka dr dlm jiwa saya telah semakin hampir saya dapatkan kesemuanya...hanya tinggal kenangan dan pengalaman utk di buat panduan hari depan...saya berjaya membuat 'dia' yg pernah bertahta dijiwa ini sekian lama semakin pudar dr ingatan...segala yg memedihkan semakin saya padam dr kenangan...saya tahu saya mampu melakukannya kerana saya mmg punya sifat yg satu itu seandainya saya mahu melakukannya...syukur saya mampu menghalang dendam dr bertahta didlm jiwa...tiada dendam dihati saya cuma mendokan agar 'dia' berbahagia membina masa depan dan tidak mengulangi perkara yg sama terhadap wanita lainnya, mungkin wanita lain tidak akan mampu setabah saya...


tiada dendam dijiwa kerana dendam hanya akan membuat saya derita...saya relakan semuanya dan saya memaafkan kesemua kesilapan dan kesalahan 'dia' pada saya dan semua tohmahan dan cerita rekaan yg dibuat...seandainya semua tohmahan itu benar, Tuhan pasti akan menghukum saya, Tuhan juga tak akan membiarkan saya terainaya seandainya saya tidak bersalah, kebenaran pasti akan nyata...biarlah masa yg menentukan semuanya....


seandainya segala tohmahan itu benar, tak akan mampu utk saya sorokan selamanya....tidak akan dapat saya berpura2 utk selamanya...sepandai2 tupai melompat pasti satu hari akan terjatuh ke tanah jua...


yang paling penting saat ini saya merasa cukup bahagia dgn kehidupan yg saya lalui ini...serba serbinya masih mencukupi walau saya sendirian dlm menguruskan segalanya...

Pergi sudah tinggalkan aku

ku tak ingin engkau ada
kembali lagi ke dalam
cerita hidupku ini
kubahagia tanpa dirimu
biar begini adanya aku (karna)
tanpamu kutemukan sinarnya

usah lagi kau guris hatiku
ku tak mahu lagi
merasakan hadirmu dalam duniaku
pergilah dari hidupku...




No comments: