Sunday, September 21, 2008

Buat Seorang Teman...

Teman…

Aku mohon maaf atas segala perubahan

Bukan kerna aku sudah melupakan

Tp kerna aku malu…


Teman…

Selama ini kusangkakan

Sikapku semuanya disenangi

Aku selalu bertindak berlebihan

Dalm menjalin persahabatan

Pastinya sudah lama kau kelemasan

Dek sikapku yg menjengkelkan


Teman…

Terima kasih kerna akhirnya

Kau berterus terang

Tak perlu lagi aku terus berteka teki

Menyangka selama ni

Semua sikapku kau senangi


Teman…

Teruskanlah kau menjauh

Kerna mmg telah lama itu yg kau ingini

Semakin kini aku sedari

Sebenarnya mmg aku tak mampu

Menjadi sahabat padamu

Terima kasih kerna pernah menerimaku…


Teman…

Persahabatanmu sgt aku hargai

Aku tahu persahabatanku tak bernilai padamu

Kerna memang selayaknya aku dinilai begitu


Teman…

Perubahan ini akan aku paksakan lalui

Kerna aku malu utk terus berteman dgn mu

Sifat mulia tidak ada padaku

Mmg tak selayaknya bergandingan menjadi temanmu…


Teman…

Kau ttp akan ku kenang dlm ingatan

Kerna kau pernah ada saat aku kedukaan

Walau saat itu tak pernah ku kabarkan duka ku

tp kehadiranmu menjadi teman bicara

mampu membuat aku lari seketika dr kemelut yg melanda


Teman…

Aku tahu hadirku tak bermakna

Malah mungkin terlalu bnyk mengundang duka

Memberikan mu seribu satu mcm masalah

Terima kasih kerna masih ttp menerimaku dulu…


Teman…

Coretan ini sebagai tanda kenangan

Persahabatan yg telah kau berikan

Maaf kerna aku tak mampu

Menjadi teman semulia teman2 lainmu…





No comments: