Tuesday, March 17, 2009

anugerah dr kegagalan

"better the devil that you know rather than the angel that you don’t know"...salah sorang dr kakak2 yg saya kenali selama ni bagi ayat tu...dia kata bos lama dia cina masuk islam dulu suka ayat2 tu...tp kalo difikir2kan mmg betul pun...bila baca ayat tu saya tingat kat kisah dulu2...dah jd sejarah dan tak mungkin akan saya ulangi lagi...

moga apa yg akak tu doakan menjadi nyata...saya pun pk biarlah dimata nmpk kurang baik...tp hakikat sebenarnya org tu baik...sbb dlm hubungan yg terdahulu mmg tak saya nafikan rata2 org yg kenal kata ex saya sgt baik orgnya dan tak dinafikan ada yg kata saya ni kurang baik...saya tak kisah la tu sbb hakikat sebenarnya siapa dia saya lebih kenal...setiap kejadian tu ada rahmat dan rahsianya yg Tuhan nak tunjuk dan saya mengakuinya dan telah merasainya...

akak tu merujuk kat seseorg yg saya kenal dan dia kenal nama jer blom kenal rupa...oneday saya akan perkenalkan sbb dia pun ada ckp nak join kalo saya gi bercuti dgn kwn2 next time...sbb tu dia bg ayat tu td...mmg tak dinafikan saya mengenali org yg dia kata tu luar dan dlm...

moga apa yg akak tu doakan menjadi nyata dan InsyaAllah saya taknah melupakan kwn2 yg pernah susah senang dgn saya dan mcm akak tu spai ke Mekkah dia mendoakan kesejahteraan dan bertemunya saya dgn jodoh saya pasni...mereka sentiasa didalam list teratas dlm senarai yg saya ada...

pada saya apa yg saya ada skrg ni adalah anugerah dr kegagalan yg lalu...kalo dulu tak kecewa mungkin saya tak akan dpt merubah nasib saya dan saya masih duduk ditakuk lama...tahun ni mmg bnyk perubah yg sgt2 drastik dlm kehidupan saya...semuanya bermula dari penghujungnya tahun 2008...tq pada 'dia'.......

thanks kat akak tu yg sentiasa memberi saya peransang dan dorongan dan sentiasa menyokong dlm segala apa yg saya buat selagi tak menyalahi dan melanggar udang2 dunia dan agama...









No comments: