Saturday, March 21, 2009

Sudah Itu TakdirNYA

mak rasa bersalah sgt saya tgk atas apa yg sedang saya alami ni...saya tak menyalahkan dia...saya tau dia sayang saya dan buat segalanya demi utk kesihatan saya...tp mmg semer pun tak menyangka nak jdnya lain...syukur saya cepat sedar dan bertindak dgn segera...

Alhamdulillahh walau saya fenin2 saya bknnya tak sedar diri atau hilang ingatan atau jd mcm org yg tak tau apa2...saya masih sedar akan buruk dan baiknya setiap perbuatan dan kata2 manusia...saya masih lg sihat akal utk menimbang setiap kata2 yg saya dgr...syukur Tuhan melindungi saya....

sudah ini takdirNYA yg perlu saya lalui, semoga ketabahan dan kesabaran sentiasa bersama saya sepanjang saya melalui ranjau2 kehidupan ni...saya pun penat nak pk kenapa mesti org nak buat mcm tu pada saya...

kesian mak sbb saya tau dia rasa sgt2 bersalah, walau dah ckp tu bkn salah dia...tp saya tau jauh dilubuk hati dia ttp menangis sbb dia rasa tindakan dia yg memaksa saya aritu menyebabkan saya alami keadaan skrg ni...syukur saya cepat bertindak dan syukur saya punya sifat saya yg ini dlm diri...

akibat dr itu mak seboleh mungkin menatang saya seumpama minyak yang penuh...walau dulu pun mcm tu skrg bertambah2 lg...saya cuba semampu saya utk buat dia rasa tak bersalah...sbb mmg bkn salah dia...saya kenal mak saya dia sentiasa berfikiran baik pada siapa sajer...dia dgn sejujurnya dan seikhlasnya melahirkan rasa hati dia, mana dia nak tau hati dan fikiran org lain terpesong...


No comments: