Wednesday, March 11, 2009

thank you papa....

thank u papa...tak tau berapa kali nak ckp thank u...tp mmg dah camtu la saya...mmg akan tq dlm apa2 pun yg org buatkan utk saya...tak kira dgn papa atau sape sajer...dgn anak2 sedara pun camtu gak...dah jd kebiasaan...rasanya papa pun tak jemu dgrkan...?hehehe...

tq walaupun papa datang lewat dan kejap jer mlm tu...tp yg penting papa dah aturkan semernya...jd tak susah utk saya nak checkin kat otel mlm tu...tq sbb papa kena setel semer bil pas saya kuar...saya sain jer makan minum dan segalanya...nakwat camner lg dah anak papa yg memerintah bnyk...nasib la dia anak papa dan bayaran semer atas papa...otel pun dah mmg semer dah tau siapa papa...cuma tu la saya kurang selesa bila org semer mula mcm segan2 n try nak bg service terbaik la kunon...saya suka biasa2 jer...takyah lah nak hormat sgt...saya biasa org wat tak tau jer....jd mcm tak selesa lak nak kuar jenjalan bila spai driver otel pun beriya2 mengangguk2 tiap kali nmpk saya...tukang anta mknan kat bilik pun tak berani masuk...anta kat luar jer mcm driver papa gak...huhuhu...housekeeping otel pun takut sgt saya komplen, nak kemas bilik cecepat jer...takdan2 org kuar dulu...itu pun saya tak ikut ckp anak papa yg suh komplen air kurang panas...malas nak beriya2 sgt...idup jer dgn apa yg ada...anak papa tu nak kena latih sikit sbb dah biasa sgt mewah...huhuhu

apa2 pun segalanya berjalan lancar utk seminggu tu...puasati sbb dpt jugak abihkan masa dgn mohd taufik...cuma tak dpt nak mkn sesama papa, taufik dan saya...saya tau papa try adakan masa utk tu tp tak kesampaian...mungkin next time...sabar la saya ni utk sedikit masa lg...pasni nnt dah dok sana senang sikit...bebila papa free bole set time...skrg ni susah sbb saya jauh...walau papa kata bole dtg day trip papa mintak driver jemput dan anta blk....tp saya tak selesa...saya lebih suka tinggal sana semlman sekurang2nya dan bertenang2 dlm segala menda yg nak dibuat...saya rasa staff papa sorang tu dah paham cara saya...perbincangan saya dgn dia tu buat dia dah mula paham cara kerja saya...arap2 pasni dia tak ngomel kata saya cerewet...hehehe...tp saya tau kalo dia ngomel pun papa akan sokong saya...

sblom lupa..thanks gak kat papa...saya mmg tak sangka yg papa dgr dan bertindak sesegeranya pada apa yg saya ckp kat papa masa jumpa kat KL bulan January aritu...mmg terharu sungguh saya dgr bila staff papa kata perkara tu dah dr 2bln lepas papa suh dia buat...cumanya dia tak dpt jalankan sbb papa blom suh dia jumpa saya, saya tau papa pun tak mudah nak bagi kepercayaan pada staff2 yg papa kurang yakin utk berurusan dgn saya...setakat ni saya pernah berurusan dgn 3 org jer pekerja papa, aritu pun papa yakin sbb papa tau abg mesti akan teman saya masa jumpa dia...driver papa tu pun papa pesan mcm2 kat saya dan papa mintak kol papa sebaik naik kereta...thanks sbb papa mmg sgt bertanggungjawab pada keselamatan saya...

pasal kedai tu saya mmg sungguh2 terharu bila staff papa kata dia mintak maaf sbb dia yg melambatkan hal tu sbb dia tak kenal saya dan tak berani desak papa utk introduce kan saya kat dia...walaupun ada jumpa masa anta nana masuk kolej...tp papa tak sebut langsung hal tu..sbb memasing kita tumpukan sepenuh perhatian pada pendaftaran nana...smlm semernya berjalan lancar...saya tau dia dah buat laporan kat papa...jd laporan saya nnt jumpa papa pasni saya report lak...tp tak ada apa yg perlu papa bimbangkan sbb saya adalah diri saya...papa tau tu....

thank u papa...sifat perihatin papa dan tanggungjawab papa sgt2 saya hargai...walau nmpk mcm papa tak endah, saya tau papa bkn begitu sebenarnya...pasni abg kata papa mungkin kasi nombor plat yg sama dgn keta2 papa kat saya...papa kasi saya amik tak kasi saya tak mintak...sifat tanggungjawab yg papa bagi pun dah memadai pada saya dan waktu2 yg papa berikan utk saya bersama taufik...papa tau dan abg mmg ada ckp...papa taknah rahsiakan siapa saya dr mereka2 yg tanya siapa saya pada taufik...tu pun dah buat saya sgt2 terharu...sbb tu semer pun staff2 papa tak sombong dgn saya...tp tak best gak kan papa...abg pun skrg ni kalo nak singgah mkn kat memana tanya dulu saya ok tak dgn tmpt tu...tak perlu la spai camtu...sbb saya tgk papa pun taknah kisah sgt tmpt mkn asalkan bersih dan teratur, mknan pun sedap...saya tgk papa sempoi jer jd rasanya semer tu tak jd penghalang...mkn kat mamak pun papa ok lg kan...?hehehe

thank u papa for everythings....cuma saya masih ada rasia dgn papa pasal nana ..tunggu la nnt saya citer waktu kita berdua jer...sbb berat rasanya tanggungjawab saya nak pikul sorang ditambah dgn nana satu2nya anak gadis dr darah keturunan papa...nnt la pas saya ckp dgn cikgu asrama dia dulu...biasalah dgn papa kena lengkap persediaan baru boleh berbincang...











No comments: