Tuesday, May 12, 2009

Adillah pada diri sendiri

"Adillah pada diri sendiri"…itu kata2 dr seorang teman masa saya sembang2 dgn dia 2 hari lepas…sentiasa bermain diingatan saya kata2 dia yg itu.


Sesungguhnya ketahuilah wahai teman, mmg dah lama saya tak adil dgn diri saya, satu ketika dulu mmg ada hadir seorang lelaki yg sgt2 menginginkan saya menjadi suri hidupnya dan saya juga sgt2 inginkannya saat itu, tp setelah kami berterus terang dan berbicara dr hati ke hati, keputusan yg saya ambil adalah yg menyakitkan saya, tidak sanggup utk saya menghancurkan hati seorang wanita lain. Sebaik saya ketahui dia masih milik wanita lain secepat itu saya menutup pintu hati saya untuknya, walaupun sebenarnya kehadiran dia adalah yg sgt2 saya dambakan setelah sekian lama saya menyendiri.


Sehingga kini kami hanya menggekalkan hubungan sebagai teman rapat, berkongsi segala suka duka, tp masih ada batasannya. Walaupun saya punya banyak ruang untuk mencurah racun dalam perhubungan dia suami isteri kerna saya tahu saat itu dia sgt2 mendambakan saya sebagai surinya yg dapat memenuhi segala kekurangan dan penderitaan yg ditanggungnya selama ini. Syukur saya masih punya pertimbangan.


Walaupun sebenarnya kebahagian dgn dia adalah perkara yg sgt2 saya inginkan, dek kerna tak tergamak menghancurkan hati wanita lain dan kerna prinsip hidup yg selama ini bersama saya, dgn segala kekuatan yg ada saya berikan kata putus yg dia perlu kembali ke dalam rumahtangganya. Saya mintak dia merenung ke dalam diri jgn hanya nampak kesalahan si isteri.


Hmmm..betapa tak adilnya saya pada diri sendiri kan…? Itulah saya…walaupun saya nmpk bahagia ada didepan saya, tp ttp saya tinggalkan dan tanggung segala kesakitannya namun untuk merampas dan menjadi yg kedua terlalu jauh dr angan-anganan saya.


Saya mohon semoga hati dan perasaan saya akan sentiasa seperti ini…moga bahagia akan ttp milik saya suatu hari nnt…..









No comments: