Wednesday, May 20, 2009

sampai hujung

Mak dah kuar dr sepital, tp dia balik kejap jer umah dia ni td, skrg ni dia akan tinggal kat umah adik utk 2-3 hari katanya. Aku tak tau nak komen aper, aku biar jer dia tinggal dgn adik, tp dalam pada tu aku ada sikit terasa sbb mcm aku takleh lak jaga mak. Mcm selama ni duduk dengan aku yang buat mak sakit. Paling aku geram sbb nanti mesti family in-law adik aku tu anggap aku ni takmo jaga mak. Derang tak tau selama ni pun adik ke hulu ke hilir jer buat apa sajer untuk mak tp segala pergerakkan adik tu aku yang tanggung, nak isi minyak ke, nak beli ubat ke, nak mkn minum ke, apa sajer yg melibat kan duit semer aku yang tanggung. Bkn aku nak berlagak aku citer kat sini tp sekadar nak meluahkan apa yg ada dlm hati aku ni.


Sebenarnya kerja yg dibuat dek abg ipar adik aku tu pun puncanya dr aku, kalau aku tak modalkan taktau la derang tu nak makan aper, even rumah yg derang duduk dgn perasaan bangga sbb umah dahlah besar dgn segala kelengkapan tu semuanya pun berpunca dr aku gak kalau aku tak hulurkan deposit utk rumah tu dulu mmg tak tau spai skrg ni adik aku tu menumpang kat mana. Luahan ni bukan aku tujukan kat adik aku tp kat adik ipar aku yg perasaan hidup dia mewah sedangkan semuanya berpunca dr aku, itu pun dia masih ada perasaan ckp benci kat aku. Setelah semer yg aku bg kat dia selama ni dia ckp benci kat aku. Elok la tu...aku ingat kata2 dia tu spai bebila…


Roda aku kali ni berada dibawah, jd masa nilah semua org yg dulu rapat dgn aku dah mula menganggap aku nanti bakal menyusahkan derang, takper…ini hari dorang. Even aku dlm keadaan ni, aku masih mampu bertahan and berbelanja ikut kemampuan aku. Dlm keadaan ni pun adik beradik masih ada yg mintak bantuan aku dr segi kewangan. Syukur dgn segala rezeki yg dikurniakan Tuhan kat aku…Alhamdulillah…


Cuma td aku sedih gak bila mak tak blk sini sebaliknya duduk umah adik, rasa gak mcm aku ni takmampu jaga dia kot dia rasa…tp semernya aku pendamkan sajer…biarlah terpendam kat hati aku tanpa aku luahkan kat sesiapa, moga lepas ni aku dpt pergi dr sini dan meneruskan kehidupan aku walaupun aku terpaksa mengharunginya sendirian….


Buat masa ni aku bersabar dgn segala dugaan yg mendatang, semoga kesabaran yg bersisa ni mampu aku pertahankan sehingga ke penghujung jalan….









No comments: