Friday, May 08, 2009

Andai Itu TakdirNYA

Terharu saya membaca ucapan tahniah dari seorang teman…walau camner pun saya ttp mengucapkan jutaan terima kasih pada dia…


Sesungguhnya sehingga detik ini sorang jer dr teman2 didaerah itu yg tau saya masih kekal dgn status saya ini sehingga harini….niat baik utk mengakhiri status sendiri ni masih belum kesampaian dan tidak diizinkan Tuhan…sesungguhnya saya ttp bersyukur walaupun ada calar dihati dan tercalar juga sedikit maruah keluarga dan diri….


Buat teman yg seorang…doa2 tu moga akan terkabul dikemudian hari…panjang utk saya ceritakan disini kisah itu bagaimana terjadi…tunggulah mungkin satu hari akan saya coretkan sebagai kenangan yg abadi…


Nak saya kata pelamin angan saya musnah tak juga, sbb semuanya terlalu sukar utk saya percaya ianya bakal menjadi nyata….satu yg sgt2 saya dpt pastikan dan tertunai sudah ialah saya tak pernah berangan utk merampas hak wanita lain dan menghancurkan hati mereka…terbukti sudah, segala yg pernah saya kata dgn tindakan saya pada hari kejadian tersebut. Pendirian saya tetap bila ternyata ‘dia’ saya tinggalkan utk selamanya.


Jodoh maut ajal pertemuan telah ditetapkan Tuhan, makanya saya pasrah dgn segala yg telah terjadi…itu sebahagian perjalanan hidup yg perlu saya lalui dan menambahkan kedewasaan saya yg sudah dewasa ni.


Syukur seluruh keluarga memberi saya sokong yg sgt kuat dan syukur juga sehingga hari ini saya masih dpt bertahan dgn segala sisa ketabahan yg ada…

Jutaan terima kasih pada semua yg sentiasa mendoakan kebahagian saya…waktu ni bahagia itu masih jauh utk dijangkau namun saya ttp bahagia kerna semuanya ada saat saya melalui detik sukar dlm kehidupan…


Buat teman nan seorang, disini saya kabarkan yg saya masih kekal dgn status saya ini utk satu waktu yg saya sendiri tak pasti…terima kasih kerna menulis cerita tentang bagaimana terjadinya jalinan persahabatan kita…sesungguhnya saya sudah melupakan segala perkara yg pernah mencalarkan persahabatan kita, jalinan persahabatan itu tetap kekal dihati dan masih tetap mampu mengalirkan airmata bila segala detik kenangan waktu yg pernah kita habiskan bersama bermain diingatan…sebagaimana pesanmu dahulu ‘ingat yg manis2 ajer’ makanya segala kepahitan itu sudah saya kuburkan bersama gerak waktu.














No comments: