Friday, March 19, 2010

buhsan and fenin....

pening la dgn budak2 umah ni....dah org tutup n kunci pintu maknanya org tak nak diganggu....takpayah la dok ketuk tak sudah2....benci pun ada gak rasanya hati....

mungkin sbb selama ni aku dah biasa dok sorang2....kat ofis mmg aku ramai kawn2....bila blk rumah aku aman damai sensorang bertemankan pc aku ni....jd kehidupan yg amat berlainan sama sekali ni mmg buat aku rimas....

ada waktunya kita ni manusia perlukan waktu sendiri...aku pandai gak nak terasa atau kecik ati....bila kita dok sembang dok tanya tak penat ke bersembang ajer...bila aku dah jd bisu ni tanya lak nape taknak sembang2...pening!...serba salah org dibuatnya....

sejak balik dr bukit gambang aritu aku mmg dah berazam malas nak menyembang tak menentu...yg paling aku malas sbb tiap kali sembang aku ni dok membicarakan perihal botak...jd dlm usaha utk aku terus melupakan dan meninggalkan segala kenangan yg manis dan pahit masa bekerja dgn botak maka aku memilih utk berkurung jer dlm bilik bertemankan pc aku ni....lebih baik mcmtu dr tak sudah2 citer pasal botak...tambah gak dosa aku, dahlah buat pahalnya ntah bila...

lebih baik aku berbicara dgn pc aku ni...menulis apa yg terlintas dikepala aku...mcm aku satu waktu dulu...tak berteman gak nak sembang2.....cerita kat sini lg baik rasanya dr aku bercerita pada org lain...nnt ditambah2 menjadi makin panjang dan semakin ntah apa2 jdnya nnt...lg malas nak menjawab bila dok tanya camner kesudahan aku dgn botak....jd lagi baik aku berkurung diri dlm bilik aku...sementara nak tunggu aku dpt tinggal sendirian mcm dulu2....

tmpt kerja mcm biasa, aku semakin dpt menyesuaikan diri dgn sekeliling...maklum jer la aku sorangnya melayu yg dok kat dlm finance depatment and satunya melayu yg betah dok kat situ...aku semakin dpt menyesuaikan diri dgn keadaan...malas nak tanya jawatan sebenar dan tugas sebenarnya aku kat situ...skrg ni buat jer apa yg ada depan mata....tambah gak pengalaman dan pengetahuan aku dlm hal2 kewangan...

aku buhsan juga bila tak sudah2 ada ajer yg tanya mana pasangan aku...sudah takdir aku ni tak punya pasangan...jd biarkanlah aku bersendirian....malas nak melihat keliling...andai satu waktu nnt ada yg hadir dan waktu itu hati aku mmg bersedia dan terbuka...aku terima dgn tangan terbuka....utk aku mencari dan melihat ke sana sini, bukan lg waktunya...















No comments: