Friday, March 26, 2010

terharu



terharu juga rasa hati bila pagi td tetiba dpt call dr dk....lama juga dia tak pernah call n bertanya kabar...dan mmg lama juga saya tak pernah lg msg/call dk sebagaimana sllnya....


tak tau aper yg buat dk pagi ni teringat dan buat panggilan pada saya semata2 bertanyakan kabar dan bg tau bila dia kat sini dia akan cr saya...hmmm....

mungkin dia terasa saya sudah semakin jauh...biarlah sbb sejak kebelakangan ini mmg saya berusaha melupakan segalanya yg pernah saya lalui....satu waktu dulu saya mampu melupakan segalanya yg terbina lebih dr 10thn, jd mengapa tidak untuk kali ini...?

lebih elok seandainya waktu sekali lagi kami dipertemukan saya mampu menunjukkan pada dk yg perjalanan hidup saya tak terhenti setakat apa yg dia tinggalkan...bukan utk menayang, cuma utk membuat mata dk celik dan jgn menidakkan kemampuan saya...walau saya sendirian saya ttp teguh berdiri....

saat ini mmg saya sedang merelakan segala yg terjadi dan segala perlakuan dk pada saya seblom ini, cuma hati saya ttp tak merelakan bab gaji jer, selainnya sudah saya relakan dan perlahan saban waktu saya berusaha memadamkannya dr ingatan....

saya ttp saya, panggilan dk ttp saya jawab sebaiknya....segala perbuatan yg menyakitkan hati dia pada saya tak akan saya balas....biarlah saya ttp terima dia sebagai seorang yg pernah saya kenal....segala yg dilakukan pada saya dulu mungkin dek kerna kekhilafan dia yg lalu, tak perlu dibalas...

saya tak mahu menyiksa hati saya dgn mengingati segalanya, kerna rasa yg terbit dalam hati saya ttp sama sebagaimana dulu waktu segalanya terjadi...masih ttp segar diminda setiap bait kata dan masih ttp terbayang dimata segalanya....kepedihan yg saya rasa ttp sama...dek kerna itu saya harus menghapuskan segalanya segera...saya bimbang kepedihan itu menjadi dendam...

walaupun saya ttp berterima kasih kerna dk masih mengingati saya walau bukan kerap panggilan drnya saya terima...jgn tidak mungkin diharilahirnya nnt saya akan mengirim pesanan ringkas tanda ingatan dan ucapan selamat panjang umur.....













No comments: