Saturday, March 27, 2010

melayu oh melayu




pertama kalinya harini aku dgr sendiri dgn telinga aku ni org berpakat dan menghasut org lain...sllnya aku dgr dr mulut ke mulut tak pernah dgr sendiri...harini dah la dgr sendiri, pulak tu yg diperkatakan tu adalah aku!

pelik betul melayu sama melayu nak buat mcmtu...pulak tu ajak cina sesama bersedongkol...dia tak tau cina2 tu dpn dia mmg semuanya ckp ok..blkg dia sama juga cina tu buat mcm yg dia buat...cina2 tu mengutuk gak dia bdk melayu yg tak sedar diri....pak kal jer la sbb tak paham ckp cina....tp aku sure cina2 tu sajer tunjuk minat n tambah2 citer kasi sedap...sbb cina2 tu td rasanya mmg sedar aku masuk blk mtg tu....hmmm...sayang betulah bdk2 melayu skrg ni...

takper la aku cuba bersabar disamping memahamkan kerja2 aku sebaiknya...aku sendiri bg peluang kat diri aku ni 3 bln utk belajar segalanya...kalo dlm tempuh tu aku tak dpt nak jd mcm aku yg dulu dlm urusan kerja pastinya aku akan merayu n explain kat abg baik2 utk berhenti kerja dr situ....

kalo aku kata kaduk naik jungjung kat budak tu mesti dia marah...tp mmg nmpk sgt yg dia perasan selama ni dia paling bagus sbb ada kwn yg backing kerja2 dia walaupun sebenarnya sejak dato sri suruh aku dia tak pernah sentuh lg kerja2 tu...paling sayang sbb bangsa sendiri menyokong kesilapan bangsa, bg aku itu bukan kwn bila sll sgt nak membela sedangkan big bos sendiri nmpk apa yg terjadi...nak bela pun agak2 la...sbb owner company lg celik matanya berbanding pekerja2....kenyataan yg dibela dgn apa yg terjadi sgt berbeza...takkan la majikan buta....mungkin sajer nak tgk setara mana pembela pada yg mmg nyata salah...sesilap sendiri yg tabur pasir kat peruik nasi sendiri...

aku mohon tuhan bagi aku kekuatan utk melaluinya sekali lg dan bg la aku kemudahan dalm memahami kerja2 aku....mintak dilindungkan dr dianiaya dek bangsa ku sendiri, sbb company tu cina punya, setakat ni bangsa cina mmg bg kerjasama kat aku masa aku kat finance tu walaupun mcm nak taknak tp ttp lebih baik dr bangsaku sendiri....

ntah la ikutkan lemah rasa semangat mmg aku nak benti jer...tp tgk la mcmana sepanjang dato sri n lady bos aku takder ni...kalo aku tak dpt kerjsama n mcm2 keranah nnt aku fikirkan alternatif lain....skrg ni aku lebih memikirkan air muka abg pada kwn dia ni...aku tunggu utk sbln dua lg.....

kesian bangsaku...









No comments: