Saturday, March 20, 2010

pengalaman



inilah pengalaman duduk beramai2....maksud aku tu duduk menyewa dgn kawan2...tak pernah selama ini aku duduk lebih dr berdua....sejak sendiri pun aku tinggal sendiri lebih dr 4 tahun...jd inilah pengalaman pertamanya aku tinggal beramai...

paling menyakitkan bila budak serumah buat hal ambik barang2 aku n taknak pulangkan...mcm org bodoh aku dok msg dia mintak pulangkan....aku pulak di maki....pengalaman awal tahun ni mengajar aku jgn terlalu baik hati..tp apakan daya aku dah di takdirkan mcmtu....

dgn segala yg terjadi ni ada waktunya aku teringatkan segala yg pernah dikatakan dk...bila jd semuanya mmg aku akui kata2 dk tu benar...tp bknlah 100% benar....sbb apa yg dk kata sama juga dia lakukan...dia pun mengainaya aku yg seikhlasnya nak bekerja...sikap dk yg spai hari ini tidak membayar gaji aku yg terakhir, dk pun ambil kesempatan atas segala kejujuran dan keikhlasan aku selama bekerja dgn dia....dk pun sama masih tak mengembalikan segala hak milik ku yg waktu aku disuruh bercuti tidak dibenarkan dibawa bersama...

moga ini adalah kegelapan utk terakhirkalinya buat aku diawal tahun ni...mungkin badi kegelapan dan kesukaran tahun lepas masih ada maklum jer la baru bln february waktu tu....moga kecerahan mac akan menyinari masa depan aku...Aminnnnn...

mmg amat menyakitkan segala pengalaman yg aku alami ni...tak pernah aku rasa sakit hati yg teramat sgt...sbb inilah juga pertamakalinya barang2 aku diambil org, sblom ni brg2 aku even anak sedara tak berani nak usik...aku tak pernah berkongsi segala brg2....kalo aku teringin brg yg aku tgk org pakai, makanya aku akan kumpul duit utk beli walau lama takper yg penting aku milikinya sendiri, namun utk pinjam2 org punya tak mungkin...dr sekecil2 benda spai sebesar2nya...inikan pulak kain baju...pantang hidup aku pinjam meminjam kain baju...segala yg aku nak akan aku usahakan utk memilikinya...itulah aku.

pengalaman segala keikhlasan aku dipermainkan dk pun satu yg menyakitkan....dk tak mahu mengakui segala hasil kerjaku selama ini mmg membuat dia bangga....inilah pertama kalinya dan dklah satu2nya org yg mengatakan segala usaha kerja ku hampas! ...walaupun isteri2 dk mengakui hasil kerja aku adalah yg terbaik dan memenuhi segala yg ditetapkan dan ada waktunya mmg tak dijangka mereka hasil yg aku berikan, tp dk ttp dgn EGOnya bahawa kerja aku segalanya sampah!...biarlah.....

segala pengalaman pahit ini moga akan berakhir...aku dgn perlahan berusaha utk cuba melupakan segalanya namun hati aku masih terlalu sukar utk merelakan....terutama brg2 aku yg ina tak pulangkan dan gaji aku yg dk permainkan....maaflah dalam hal ini hati aku jd agak keras, aku tidak menghalalkan dan merelakan selagi mereka tak memulangkannya pada aku walau dlm waktu selama mana pun....aku pernah ckp pada kak ita...sekalipun nnt takdir menemukan aku sekali lg dgn dk dan andai takdir menulis dia menjadi suamiku sekalipun, aku ttp tidak menghalalkan segala tenaga ku yg dikerahnya tanpa dibayar gaji dulu....sebegitu sekali hatiku jdnya....blom pernah aku jd sebegini, namun pengalaman ini mmg membuat aku jd keras hati.

sekali lg aku dpt pengalaman menyayangi...ini juga pernah aku katakan bgku adalah yg terakhirnya...sehingga hari ini masih itu yg ada dihatiku....biarlah andai ini adalah kali terakhirnya aku akan menyayangi....pengalaman ini menambahkan kedewasaan aku dalam meniti sisa2 usia....







No comments: