Saturday, March 20, 2010

segalanya sudah berakhir....



segalanya sudah berakhir...kesiksaan berkerja dgn botak akhirnya ku tinggalkan...terasa betapa kejamnya botak pada aku....segala pergerakkan aku dikawal bagaikan aku pesalah yg harus dijatuhi hukuman mati....bagaikan aku penjenayah paling digeruni...

walaupun ada calar dan luka dihati...apakan daya aku lebih rela pergi dari terus disana menyaksikan segalanya...aku tidak setabah dan sekuat mereka yg sanggup menyaksikan segalanya dan hanya memejamkan mata dan memekakkan telinga...

begitu sekali cemburunya hati aku ini bila aku benar2 menyayangi...cemburu membuat aku tidak sanggup untuk terus melukakan hatiku....aku pernah parah satu waktu dulu....jd aku tidak berani utk sekali lagi membiarkan hati ku terus bernanah menyaksikan segalanya....biarlah apa yg terjadi itu terjadi dan aku akan teruskan langkah ku utk kedestinasi lain....

hari ini aku sekali lagi berjaya menahan hati dr terus menayakan kabar botak...walau ingatan padanya masih belum mampu aku kikis dr hati, masih ingin ku dgr kabar ceritanya....namun hari ini aku berjaya mempertahankan hatiku walau bait2 kata telah tersusun menanti ku kirimkan padanya....Alhamdulillah...mungkin perlahan2 ia akan semakin hilang....

apakan daya waktu dan ketika aku dipertemukan dgn dia adalah mungkin waktu yg salah....aku terlewat atau mungkin aku sebenarnya memang kesesatan dek kerna itu aku ketemu dia, dan kerna dia aku ketemukan jalanku semula....

sedikit waktu lagi utk ku akhiri segalanya dgn noktah....masih ada sisa-sisa ingatan padanya yg akan perlahan cuba ku hapuskan....biarlah ia hanya menjadi satu kesan yg abadi.....

No comments: