Wednesday, May 23, 2007

kek coklat....

perang dingin tercetus antara Rose dgn Ita disebabkan kek ceklat...sepatutnya tak ader kes terasa ati pun dalam hal kek ceklat tu...sajer la Ita terover sensitif lak aritu...semua pun tak sengaja terlupa nama Ita saat sibuk2 nak gi beli kek tu...sebenarnya kami bertiga ajer yg bercadang dan mcm biasa department kami kebnykkannya semer yg gaji besar2...diorang ni kalo tgk anak2 buah buat kerja lebih sikit ajer mesti nak belanja something...so bila dgr ader org jual kek ceklat kat LHDN tu akak QS dgn sukarela offer dia kasi duit tp someone kena pegi beli...dalam erti kata lain dia nak belanja kek kat kami...so Rose offer diri pegi beli sbb dia mmg suka makan tambahan dgr kek ceklat...hehehe...maka kami bertiga pun menjamu selera dgn kek tu...memandangkan boss2 yg lain tak ader kami pun meriahlah dgn kek tu...sempat panggil akak PA GM utk join, ini pun perkara biasa pada kami...kalo ader makanan atau apa2 sajer yg boleh share dgn kawan2 lain yg rapat kami akan panggil...bila semer dah rasa dan mmg sedap...memasing nak beli bawak balik rumah utk anak2...itulah hati ibu, makan aper sajer kalo sedap mesti ingat anak2 dan suami....


utk mencukupkan korum saya pun ikut order sama....bolehlah buat makan pagi atau dinner kalo nnt lapar...sekali lagi Rose kena pegi beli sbb yg lelain main order ajer...dgn sukarela Rose pegi lagi dan kali ni beli s'pai 7 buku kek coklat...siap ambik nombor telefon tokei kek tu lagi...saat mengagih2kan kek tu la Ita nampak dan nama dia mmg tak ader dalam pengagihan tu...Ita mula kecik ati sbb semer lupa nama dia...mmg semer tak ingat langsung dia masa tu...termasuk la saya gak...Ita kecik ati dan mcmanapun nak jugak kek tu...semer dah jd serbasalah sbb semer pun nak bagi anak2 diorang gak kek tu...mcm biasa sayalah jd tempat diorang bertanya...saya nak bebetul ke kek tu sbb asalnya saya cuma nak cukupkan korum ajer...bila saya tanya kenapa akak PA GM kata sbb Ita nak jugak kek itu sbb anak2 dia suka...mcm biasalah saya bila dah sebut anak2 tu saya jd lemah dan tak s'pai ati pulak...dgn relanya saya kasi kek saya kat Ita...mmg panjang jugak la muncung Ita masa ambik kek tu...tp saya dah ckp kat dia tak perlu kecik ati sbb mmg menda tu tak diplan terjadi dgn tak sengajanya...mmg tak ader sesiapa yg berniat nak lupakan dia cuma menda jd mcm tu ajer...tak payah panjang2 muncung sbb dah dapat pun kek tu...lawak pun ader bila ingat menda2 kecik pun jd kecik2 ati...iya la mungkin sbb terlalu rapat tu yg jd mcm tu...susah nak terima bila kawan2 yg close ngan kita lupa kita dalam apa2 sajer agenda mereka...mmg semua pun serbasalah bila terlupa kat Ita...yg penting Ita dapat jugak kek tu...tak kira la siapa punya bahagian sebenarnya...saya rela bagi hak saya asalkan diorang tak bermasam muka sbb itu utk selamanya...tak aper saya tak dapat makan kek tu sbb saya pun mmg kurang suka dgn kek coklat...saya dah rasa yg akak QS belanja...yg beli tu cuma utk bekalan ajer...jd bukan masalah besar pada saya...paling saya rasa bahagia bila ingat mcmana anak2 Ita yg 4 org tu berebut2 makan kek tu nnt...

sehingga smlm Rose dgn Ita masih mcm tu...dingin sikit...arap2 minggu depan semer dah berbaik....rasanya tak lama tu cuma salahpaham sikit ajer.....






No comments: