Saturday, May 26, 2007

rumahku syurgaku...

orang2 suka bertanya pada saya...saya tak bosan ke seharian duduk di rumah tak kluar kemana2...tak jemu ke kata mereka siang malam saya dirumah...hanya hari2 berkerja saya akan kluar pergi dan balik kerja...selain pada waktu itu saya pasti akan berada dirumah...kebanyakkan mereka hairan mcmana saya boleh hidup dgn cara begitu...mereka hairan apa yg saya buat dirumah sehingga tidak kluar2...

saya bahagia begini...sejak dulu pun saya begini hanya dirumah tanpa kemana2...tambahan sekarang ini saya bersendirian...mmg saya tidak ader keyakinan utk kluar hanya buang2 masa tanpa sebarang tujuan...saya lebih betah dirumah membuat apa sajer yg saya suka...mengerjakan semua kegemaran saya...atau saya hanya akan baring2 dan tido merehatkan diri saya...pernah jiran menghubungi saya...bertanya kenapa saya tidak pernah membuka pintu rumah dan mengapa saya tidak bersembang2 dgn mereka...biarlah mereka nak kata saya sombong dgn sikap saya begini...saya lebih selesa begini dr berbual dan memperkatakan hal org lain...saya malas mencampuri urusan org lain kerana urusan saya sendiri tak pernah habisnya...ditambah dgn keadaan saya ini, saya tahu begitu bnyk persoalan dibenak mereka...biarkanlah begitu sajer...mereka berhak memikirkan dan membuat andaian apa sajer...yg penting saya adalah diri saya....kalau kita benar kenapa perlu kita takut...

rumahku syurgaku...saya bahagia duduk dalam rumah saya...saya tidak menganggu sesiapapun jua...saya bahagia hanya bertemankan komputer ini dan alatan2 kegemaran saya...saya tidak meminta dr sesiapapun jua utk memenuhi keinginan saya jd biarkanlah saya begini...tak perlu org2 lain yg bertanya itu merasa hairan mengapa saya begini...saya tahu mereka yg rapat dgn saya merasa simpati dgn diri saya...tp apakan daya kita semua sudah ini yg tertulis buat saya...saya harus terus tabah utk menempuhnya...







No comments: