Wednesday, May 30, 2007

zuriat



saya sgt memahami perasaan isteri2 yg masih tidak dapat memberikan zuriat kepada suami mereka...saya pernah merasai perasaan seumpama itu...bagaimana rasanya membilang hari, minggu, bulan dan tahun menunggu ada kabar gembira...malang semuanya hanya satu penantian yg tak berpenghujung...sebak dada setiap kali menziarah teman2 yg melahirkan...terasa iri dihati melihat betapa bahagianya mereka dapat menghadiahkan harta yg tak ternilai kepada suami...terpancar kegembiraan diwajah mereka kerana telah dapat melengkapkan satu kitaran kehidupan sebagai wanita sempurna...

hmmm....itu semua kini hanya tinggal impian...dan saya tidak lagi berani utk berangan2 memilik semua itu....hari ini semua angan2 itu telah semakin menjauh dari kehidupan saya dan saya semakin berusaha utk pasrah dgn segalanya yg terjadi dan tersurat buat saya...memandangkan usia yg juga sudah menjangkau suku abad ini...dan dgn keadaan yg skrg ini terasa semakin sayu hati...terasa betapa tidak lengkapnya saya sebagai seorang wanita...

" Apa yang kuberikan
Tak pernah jadi kehidupan
Semua yang kuinginkan
Menjauh dari kehidupan
Tempat kumelihat di balik awan
Aku melihat di balik hujan
Tempatku terdiam tempat bertahan
Aku terdiam di balik hujan "

No comments: