Saturday, June 02, 2007

june....

syukur saya masih bernyawa menyambut kehadiran bulan jun 2007...saya masih dapat menghirup udara bulan jun...masih berada disini ntah sehingga bila....

dalam cuba untuk menilai diri dgn segala pengalaman hidup yg ader saya semakin merasakan bnyk kekurangan yg saya miliki...saya gagal dalam bnyk perkara...sikap saya keterlaluan sehingga membuat ramai yg merasa rimas dan lemas...cuma mereka tidak s'pai hati menyatakan...terasa sungguh tak bergunanya saya....saya punyai sikap yg tidak sepatutnya ader pada seorang teman...saya tidak mampu utk menyenangkan teman2 dan membuat mereka merasa bangga punyai saya sebagai teman...

saya yg sentiasa bersikap keterlaluan mahu tahu segala perkabaran mereka...ingin turut merasa suka duka kehidupan mereka...ingin mengongsi segala bebanan yg mereka ada...sedangkan mereka tidak ingin berkongsi apa2 dgn saya kerana saya bukanlah org yg selayaknya....kehadiran saya hanya menambah atau mungkin membuat mereka terbeban....kerana saya juga pernah gagal...dan kegagalan itu menjadi kayu pengukur diri saya...walaupun saya mampu bangkit dr kegagalan itu tp ia ttp menjadi pengukur kepada segala apa yg bakal saya katakan...

ataukah saya sebenarnya sentiasa tidak merasa puas dgn semua layanan yg saya terima...?...mereka menilai saya dr cara mereka jd tidak mustahil saya sebenarnya hanya layak menerima apa yg saya terima...saya tiada apa yg istimewa utk menerima sesuatu yg juga istimewa...



No comments: