Friday, June 01, 2007

tangga dan saya...


gamba ni masa kat kg kat umah atuk...saya tak ingat kenangan kat umah atuk sbb saya terlalu kecil masa tu...gamba ni masa saya umur setahun...tu pun saya tau sbb kat belakang gamba tu ader tulis mungkin mak yg tulis...

yg saya ingat cuma aper yg mak dan arwah angah pernah cerita...saya dr kecik rupanya mmg fobia dgn tangga...rumah atuk tangga tinggi maklum la rumah dulu2....mak dgn angah selalu cerita saya kerap jatuh tangga...kalo tak ader 3 kali sehari mmg tak sah...dan paling pelik mak dgn angah kata saya mesti pengsan kalo jatuh tangga tu...skrg rasa mcm lawak lak bila ingat...mak kata kalo saya diam ajer lama tak dgr suara baiklah cari bawah tangga...mesti saya dah jatuh...bila dah dewasa mak cerita perkara yg sama rasa mcm nak gelak...tp ader jugak kesayuan jauh disudut hati saya...mesti susah jugak mak dan ayah nak membesarkan saya yg suka pengsan ni...tp dr cerita mak skrg ni pada anak2 sedara...saya antara yg paling tak susah utk dijaga...saya antara anak yg mendengar kata...rasa bangga juga la....

paling akhir saya jatuh tangga masa dekat nak raya tahun 2006...saya jatuh tangga kat shopping complex...huhuhu...dah besar2 ni jatuh tangga mmg la malu...tp nak buat mcmana dah jd satu kemestian agaknya utk saya jatuh tangga....mulanya saya tak cerita kat sesiapa...tp terpaksa cerita juga sbb kaki saya sakit...adik ngan isteri dia ketawakan saya...mak diam ajer...mesti dia teringat saya masa kecik2 cuma bezanya masa jatuh tangga dah besar2 ni saya tak pengsan ajer...skrg ni saya sgt berhati2 kalo turun tangga...saya akan pegang railling tangga sehingga ke bawah...org mmg pelik tgk saya tp saya mmg kena berhati2 kalo tidak nnt saya jatuh lagi...tu jer cara utk saya elakkan dr jatuh tangga....

skrg ni rumah saya bertangga dan saya pernah jatuh dekat tangga tu semasa nak pergi kerja...lebam jugak la kaki saya...biasanya saya akan jatuh masa nak turun...waktu naik tak biasa lagi saya jatuh...yg saya perasaan bila saya jatuh tu tangga yg saya pijak seolah2 merata semuanya...tak ader mata2 tangga tu...itu yg buat saya selalu salah pijak...adakah mata saya yg silap atau aper...tp mmg begitu selalunya...moga2 tahun 2007 ni saya tak ader kenangan jatuh tangga....









No comments: